וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה לחופש המידע: פרסמו את הפרוטוקולים של ועדת ששינסקי

מאת אבי בר-אלי

23.8.2010 / 6:48

בתנועה טוענים כי על הוועדה להשיב לבקשה בתוך 30 יום. מהוועדה נמסר כי החומרים יוצגו בסיום עבודתה. הדיון בעתירה המינהלית שהגישו חברות חיפושי הגז נגד ועדת ששינסקי נקבע ל-1 בספטמבר



>> התנועה לחופש המידע פנתה בשבוע שעבר למשרד האוצר בבקשה לקבל לידיה את הפרוטוקולים של הוועדה לבחינת המדיניות הפיסקלית בתחום אוצרות הטבע של ישראל, בראשות הפרופ' איתן ששינסקי. התנועה ביקשה מן הוועדה למסור לידיה הן את תיעוד הדיונים של חברי הוועדה, את רשימת המופיעים בפניה וכן כל חומר שהוגש לחברי הוועדה.

בתנועה צירפו לפנייה את הקבלה אודות תשלום האגרה שבה הם מחויבים (93 שקל). הם ציינו כי על פי חוק חופש המידע (1998), על הוועדה להשיב לבקשה זו בתוך 30 יום.



"ועדת ששינסקי עוסקת באחת הסוגיות הכלכליות הגורליות לאזרחי ישראל בשנים האחרונות", אמר מנכ"ל התנועה לחופש המידע, רועי פלד. "מעורבים בה תאגידים עם אינטרסים כלכליים אדירים, ולכן נראה לנו טריוויאלי שכל הטענות שמובאות בפני הוועדה יהיו חשופות לציבור הישראלי, כדי שזה יוכל להגיב להן בזמן אמת. השיטה שבה מפרסמים דו"ח מוגמר לציבור בשלב שבו לא ניתן יותר להשפיע על מסקנותיו, אינה מתאימה לחברה דמוקרטית ופתוחה, ומן הראוי כי הוועדה תיקח זאת בחשבון".



מן הוועדה נמסר בתגובה כי החומרים יפורסמו כדין עם השלמת עבודתה.



בתוך כך, הדיון בעתירה המינהלית שהגישו חברות חיפושי הגז נגד ועדת ששינסקי נקבע ל-1 בספטמבר. החברות - בהן דלק, אבנר, נובל אנרג'י, רציו והלמן-אלדובי - ביקשו מבית המשפט להורות לוועדה למסור לידיהן מסמכים שונים הקשורים בעבודתה, וזאת עד המועד האחרון להגשות השגות הציבור - שנקבע ליום רביעי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully