וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים תדון בהשלכות של הקפאת הבנייה בשטחים על הקבלנים

מוטי בסוק

23.8.2010 / 6:48



>> דיון מיוחד בהשלכות הקפאת הבנייה בשטחים על חברות הבנייה יתקיים בימים הקרובים בוועדת הכספים של הכנסת ביוזמת יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה). חברות הבנייה נאות הפסגה, הבונה במודיעין עלית, התלוננה באחרונה לפני גפני כי היא נמצאת כיום בגירעון של 200 מיליון שקל בשל הפסדים שנגרמו לה עקב הצו להפסקת הבנייה שהוציא אלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי, לפני יותר משנה. החברה תובעת מהמדינה פיצויים בסכום ראשוני של 25-30 מיליון שקל.

חברות הבנייה חוששות כי בעקבות חידוש השיחות בין ישראל לפלסטינים, בשבוע הבא, תימשך הקפאת הבנייה בגדה המערבית. לדיון שיוזם גפני יזומנו ראשי חברות הבנייה שנפגעו מהקפאת הבנייה בשטחים. החברות מתלוננות על עיכובים ממושכים בעבודת ועדת התובענות שהוקמה לפיצוי חברות בנייה שעבודתן הופסקה בספטמבר 2009.



"כל הניסיונות להגיע להחלטה על פיצוי החברה עם ועדת התובענות, על פי אמות המידה שנקבעו ביום הקמתה, עלו בתוהו", אומר מנכ"ל נאות הפסגה, אמיר זקן. "שלא באשמתה, נאלצה החברה להקפיא את הבנייה של מאות יחידות דיור במודיעין עלית, לאחר שאושרו באופן סופי על ידי כל הגופים הרלוונטיים - משרד השיכון, מינהל מקרקעי ישראל, משרד הביטחון והמינהל האזרחי. בעקבות קבלת כל האישורים, יצאנו לבניית מתחם מגורים לזוגות צעירים וביום אחד נפלו עלינו, כרעם ביום בהיר, החלטות ביטחוניות ומדיניות שאינן קשורות כלל לתחומי הפעולה שלנו. מאז אנו מדממים ומתקשים בהחזר אג"ח לגורמים שהשקיעו בחברה".



זקן הוסיף: "אני מקווה שבעקבות הדיון בוועדת הכספים של הכנסת נקבל סוף סוף תשובות ענייניות, שיפתרו לנו את בעיית המשך הבנייה. עד אז אנחנו דורשים מוועדת התובענות לעמוד במחויבותה ולפצות אותנו בסכום ראשוני של 25-30 מיליון שקל מתוך סך כל ההפסד שנגרם לנו בשל החלטות משרד ראש הממשלה ומשרד הביטחון. צעד זה יפסיק חלקית את הדימום של החברה. אנו גם דורשים לאפשר לנו להמשיך ולבנות את המתחם או לפחות את רובו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully