וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי הפחית קנס למפצל דירה במחצית - ל-250 אלף שקל

מאת רנית נחום-הלוי

23.8.2010 / 6:48

פיצל ארבע דירות בדרום תל אביב לעשר יחידות וגרף 16 אלף שקל דמי שכירות בחודש. השופטת התנתה את ההפחתה בהשבת המצב לקדמותו



>> שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב עפרה צ'רניאק הפחיתה קנס שנגזר על מפצל דירות בתל אביב על ידי בית המשפט לעניינים מקומיים - ל-250 אלף שקל במקום 570 אלף שקל - הפחתה של כ-56%. המפצל, יומטוב והבה, הואשם בפיצול ארבע דירות לעשר יחידות דיור.

נגד והבה הוגש ב-2007 כתב אישום לפיו בשנים 2002-2007 חילק את הדירות שברחוב העליה בתל אביב לעשר יחידות דיור ששטחן הגיע ל-17-27 מ"ר כל אחת, והשכיר אותן לעשרה שוכרים שונים, בדמי שכירות שהוערכו ב-16 אלף שקל בחודש. שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים, לימור מורגולין-יחידי, פסקה על הקנס הגבוה, על סמך הרווחים העתידיים של היזם.



בערעור שהגיש עו"ד אריה שרעבי אשר ייצג את היזם המפצל, נטען כי הקנס שהוטל עליו מוגזם ואין לחשב טובת הנאה עתידית, כפי שעשה בית המשפט. השופטת צ'רניאק קיבלה את הטיעון והחליטה על הפחתת הקנס "אם יבוצע צו ההריסה והמצב יישוב לקדמותו". אם לא, פסקה השופטת, "יחזור סכום הקנס על כנו או שהנאשם ירצה שישה חודשי מאסר תמורתו".



מדובר בהחלטה חריגה בנוף ההחלטות בעניין פיצולי הדירות. בחודשים האחרונים גזרו בתי המשפט עונשים כבדים על מפצלים. כך, בית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב פסק על בעל דירה בשטח של 43 מ"ר בתל אביב שפיצל את דירתו שלא כחוק לשלוש דירות קטנות קנס של 230 אלף שקל. גם ועדות הערר התערבו באחרונה בנושא והזהירו שוכרים המתגוררים בדירות שנבנו ללא היתר, פן העירייה תנתק את הדירה מתשתיות.



לדברי עו"ד דן הלפרט המתמחה במקרקעין, "כמו בערעור אחר, גם במקרה זה מצא בית המשפט המחוזי שלא להתערב בקביעות בית המשפט לעניינים מקומיים בכל הנוגע להכרעת הדין, וחבל. מנגד מצא המחוזי להתערב בגזר הדין. נראה כי גם המחוזי סבור כי העונשים המוטלים על המורשעים בפיצול דירה הם גבוהים ובלתי מידתיים. יש מקום להתערבות ערכאת הערעור כדי להתוות כללים מחייבים וברורים בכל הנוגע לחלוקת דירות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully