וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי שיא באור עקיבא - כ-200 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור

מאת רנית נחום-הלוי

23.8.2010 / 6:48

הערכות: החברות ימכרו דירות 4 חדרים בכ-900 אלף שקל - עלייה של כ-30% בשלוש שנים. "המכירה תהיה אטית", מזהיר מתווך מקומי



>> ההמראות בשוק הנדל"ן מגיעות גם לאור עקיבא. העיירה, בת כ-16 אלף תושבים הנמצאת בסמיכות ליישוב היוקרה קיסריה, החלה למשוך אליה קבלנים שעד לאחרונה לא הכירו את המקום. במכרזי המינהל במקום ניכרה התעניינות רבה והוגשו 33 הצעות לארבעה מכרזים.

חברת משולם לוינשטיין זכתה בסוף השבוע במכרז של מינהל מקרקעי ישראל על קרקע לבניית 108 דירות תמורת 20.5 מיליון שקל, על פי מחיר של כ-190 אלף שקל קרקע ליחידת דיור. חברת אשר זכתה בקרקע למספר דומה של יחידות דיור ב-14.2 מיליון שקל (מחיר של 132 אלף שקל עבור קרקע ליחידת דיור).



ההערכות הן כי החברות ימכרו דירות ארבעה חדרים במחירים של כ-900 אלף שקל - עלייה של כ-30% בתוך שלוש שנים.



חברות נוספות שזכו במכרזים הן קטנות יותר: חברת טרקלין יזום רכשה קרקע בשטח של כשישה דונמים לבניית 72 דירות תמורת 10 מיליון שקל, בתחשיב של כ-140 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור. חברת שתית זכתה במכרז של המינהל לרכישת קרקע בשטח של כשישה דונמים תמורת 9 מיליון שקל לבניית 72 דירות, בתחשיב של כ-128 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור. בשלושה מכרזים נפסלו הצעות גבוהות יותר בכ-4-3 מיליון שקל מההצעות הזוכות.



הערכות הן כי כל החברות יישרו קו עם המחירים שתנקוב חברת משולם לוינשטיין, ששילמה עבור הקרקע את המחיר הגבוה ביותר, המשקף עלייה של כ-50% במחירי הקרקע לעומת מכרזים של המינהל שנערכו בסוף שנה שעברה.



בשנים האחרונות הדירו קבלנים רגליהם מאור עקיבא. למרות המיקום המצוין, תדמיתו של היישוב לא היתה אטרקטיבית, ומחירי הדירות נתקעו ברמות הנמוכות. לפני כשלוש שנים נמכרה ביישוב דירת ארבעה חדרים חדשה בכ-700 אלף שקל, ואילו כיום משווקת חברת שכטמן, היחידה שפועלת ביישוב בקנה מידה גדול יחסי, דירה דומה בכ-820 אלף שקל בממוצע - כ-15% יותר.



לדברי המתווך דודו בדש מרימקס מקצוענים, "מחיר התחלתי של כ-850 אלף שקל לדירות ארבעה חדרים על הנייר הוא גבוה מאוד. יכול להיות שיצליחו למכור אותן, אבל המכירה תהיה אטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully