וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מאיים להוריד את התינוק של במבה?

עדי דברת מזריץ

23.8.2010 / 7:45

הסכסוך של אסם עם בעלי חצי חינם מתרחב: מספר רשתות מזון פרטיות איימו להסיר את מוצריה של החברה מהמדפים אם לא תעניק להן הנחות משמעותיות

הסכסוך בין בעלי חצי חינם, זכי שלום, לאסם ממשיך לעורר גלים. ל-TheMarker נודע, כי כמה מרשתות המזון הפרטיות איימו אתמול להסיר את מוצריה של אסם מהמדפים - אם זו לא תעניק להן הנחות משמעותיות.

לפני כשבועיים החליט שלום להוריד חלק ממוצריה של אסם ממדפי סניפי חצי חינם. זאת, לטענתו, כתגובה לסירובה להשתתף בהנחות החג של חצי חינם. ביום חמישי האחרון הסיר שלום מהמדפים מוצרים נוספים של החברה.

באסם טוענים מנגד, כי המוצרים הוסרו ממדפי חצי חינם לאחר שלא נענו לדרישותיו של שלום לשנות את התנאים המסחריים מולו וכן לדרישתו כי אסם תשתתף במימון הקמת סניפו החדש בהוד השרון. בתגובה הודיעה אסם, כי תציע הנחות של 15%-20% על מוצריה הקפואים והמצוננים הנמכרים בסניפי שופרסל שלי ומגה בול בלבד - באזורים שבהם פועלת חצי חינם.

בכיר בענף המזון, המעורה בסכסוך בין השניים, מספר כי כעת ישנן רשתות פרטיות נוספות המאיימות להכריז חרם על אסם - אם זו לא תספק להן את התנאים שהציעה לשופרסל דיל ולמגה בול. אסם מצדה, נענתה עד כה לדרישות. "הודעתי לאסם כי אם לא אקבל את ההנחות שניתנו לשופרסל ולמגה - אוריד את מוצריה מהמדפים בתוך 24 שעות", מספר בכיר באחת הרשתות הפרטיות. מאסם נמסר בתגובה, כי "אסם תשמח לעודד מבצעים בין כל גורמי הסחר, בהתאם למדיניות המסחרית של החברה".

במקביל החל שלום בהחרפת המאבק מול אסם באמצעות פנייה לחברת המזון מאנה (Mana), שבבעלות תשלובת סנו, חברת אדיגר ומיכאל לובושיץ. ל-TheMarker נודע כי מאנה, המשווקת מוצרים המקבילים לחטיפי קבוצת אסם - כמו ביסלי, אפרופו ודובונים - החלה להפעיל את קווי הייצור שלה במשך 24 שעות ביממה בעקבות פנייתו של שלום. לדברי לובושיץ, ההחלטה לתגבר את קווי הייצור התקבלה כבר בסוף השבוע לאור בקשת שלום לסחורה נוספת. זאת, בעקבות הביקושים שנוצרו עקב הפסקת העבודה עם אסם ותוכניתו של שלום להגדיל את שטחי המדף של מוצרי מאנה.

בעקבות ההתפתחויות החליטו במאנה אף להקדים את השקתו של חטיף חדש שאמור להתחרות ישירות בבמבה של אסם. החטיף, שיתחרה גם בבמבה נוגט ובבמבה שוקולד, אמור היה להגיע למדפים רק בעוד כמה חודשים, אך יושק כבר בשבועות הקרובים.

לדברי שלום, מאז פרוץ הסכסוך עם אסם חלה עלייה של עשרות אחוזים במכירות המוצרים של החברות המתחרות. "יש הרבה שנהנים מהסכסוך הזה", טוען שלום. "אסם היא שחקן משמעותי במוצרים שלה, ולא רואה אף אחד ממטר. עכשיו נתתי לחברות אחרות צ'אנס.

"יש את עלית, זוגלובק עם המוצרים מן הצומח, סלטי אחלה וסלטי יד המלך, יוניליוור עם המרקים ודגני הבוקר, ויטה עם שקדי המרק - כולן הגדילו את המכירות אצלנו.

להערכת שלום, הדרך לפתרון הסכסוך עם אסם עוד רחוקה. "דיברתי אתם שוב, והמצב הוא אותו מצב", הוא מספר. "הם עלו על עץ גבוה - ולא יודעים איך לרדת ממנו".

  • עוד באותו נושא:
  • אסם
  • במבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully