וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשנות פורצת דרך גם במגזר השלישי

מאת ויג'יי גובינדרז'ן וסריקנת סריניבס

23.8.2010 / 6:48

שילוב של טכנולוגיות, שיטות ניהול מתקדמות ושיתופי פעולה פוריים מאפשר לקרן אקשיה פטרה להאכיל מיליון תלמידים ב-28 דולר בשנה לכל תלמיד



>> דמיינו שאתם נדרשים להתקיים מתקציב שנתי של 28 דולר לארוחות צהריים. קרן אקשיה פטרה ההודית, דוגמה מרשימה לחדשנות פורצת דרך, מצאה דרך להאכיל ילדים לאורך כל שנת הלימודים בסכום זה בדיוק לכל ילד. בעזרת סבסוד ממשלתי של 50% נוספים ניתן להזין שני ילדים למשך השנה. זהו שבריר מהעלויות של תוכניות דומות בחלקים אחרים בעולם.

כדי להציע ארוחות צהריים איכותיות במחיר זול, פעלה אקשיה לפי כמה עקרונות:



עלות נמוכה, יעילות ואיכות גבוהות. מטבחים שתוכננו במיוחד מקצרים את משך הבישול ומפחיתים עלויות. מרבית התהליכים - חיתוך ירקות, הכנת לחם, העמסת מכלים - מתבצעים במכונות, דבר שמאיץ את התהליך ומפחית את הוצאות התקורה ואת הזיהומים. כלי הרכב שמשנעים את המזון עוצבו כך שיאפשרו אחסון מרבי. יחד עם זאת, אקשיה פועלת לפי הסטנדרטים לאיכות ולהיגיינה שנקבעו בידי ארגון הסטנדרטים הבינלאומי.



מינוף הטכנולוגיה והשווקים המקומיים. בעזרת שימוש בטכנולוגיה, הציבה אקשיה סטנדרטים חדשים ליעילות האספקה. על ידי השגת המזון משווקים מקומיים, הפחיתה אקשיה את עלויות ההובלה ואת הסיכוי לאובדן מזון עקב תקלות, תוך תמיכה בכלכלה המקומית.



יכולת התאמה. לפעילויות אקשיה יכולת התאמה גבוהה, כפי שמשתקף בצמיחה המהירה שלה. תוכנית הזנת התלמידים של אקשיה, ארגון ללא כוונות רווח, היא כעת הגדולה בעולם, ומזינה מיליון תלמידים מדי יום.



שותפויות. קרן אקשיה משמשת מודל לשיתופי פעולה בין הציבור, ארגונים פרטיים וארגונים ממשלתיים. הממשלה מספקת סבסוד ישירות לקרן כדי להוזיל עלויות. המגזר הפרטי דואג שהקרן תנוהל היטב תוך עבודה עם פקידי ממשל שמסייעים לפעילות הארגון ולתוכניות ההתרחבות.



השפעה. לרוב הילדים בתוכנית, ארוחת הצהריים היא הארוחה המלאה היחידה שהם מקבלים. התוכנית של אקשיה מעניקה להם תמריץ להגיע לבית הספר ולהישאר בו, ומספקת את התזונה הנדרשת לפיתוח יכולותיהם הקוגניטיביות.



-



גובינדרז'ן הוא מרצה בביה"ס לעסקים במכללת דארטמות. סריניבס הוא מנהל חטיבת הייעוץ של ריוור לוג'יק



-



הסוגיה: האם המגזר השלישי יכול להרשות לעצמו חדשנות פורצת דרך?



הפתרון: בהחלט. קרן אקשיה פטרה ההודית להזנת ילדים מוכיחה זאת



הדרך: ייעול טכנולוגי, שיתופי פעולה מקומיים והתאמה מלאה לצרכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully