וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהמנטור מתחיל לזייף

מאת איימי ג'ן סו ומוריאל מייגנן וילקינס

23.8.2010 / 6:48

מנטור יקדם אתכם בשלבים הראשונים בארגון, אך צריך לדעת מתי לפרוש כנפיים ולעוף



>> מסקר שערכו חברות גרטנר וקפיטל אנליטיקס עולה כי עובדים שהיה להם מנטור קיבלו פי שישה יותר קידומים מכאלה שלא היה להם מנטור. 88% מהנשאלים בסקר של המרכז למנהיגות יצירתית סבורים כי מנטור מועיל לפיתוח קריירה.

אין ספק, הנחיה של מנטור אינה יכולה להזיק, אך מה קורה כשמנטור טוב מתחיל לזייף? אם מערכת היחסים עם המנטור שלכם מעכבת את התקדמותכם, הנה שלוש דרכים לטיפול בכך:



1. פרשו כנפיים. צרו קשרים והתחילו לבנות רשת חלופית חזקה. חפשו במחלקה שלכם ומחוצה לה מיהם השחקנים המובילים בארגונכם ונסו להגיע אליהם. גלו כיצד תוכלו לסייע להם. הציעו את עזרתכם. תנו לאנשים הזדמנות להכיר אתכם מחוץ למטריית המנטור שלכם. תופתעו לגלות כמה מהר ישפיעו ההדדיות והרצון הטוב.



2. עמדו ברשות עצמכם. הראו לאחרים שאינכם מוגבלים על ידי המנטור שלכם. לשם כך, התחילו לייצר תוצאות. אם המדד העיקרי הוא מכירות, סגרו כמה עסקות בעצמכם. אם המיקוד הוא רעיונות חדשים, הציגו כמה רעיונות בפני הארגון - בעצמכם. כשאתם מאפשרים לאיכות עבודתכם לדבר בשמכם (ולא רק למנטור שלכם), הדבר מסייע לאחרים לקבל אתכם כמנהלים בזכות עצמכם.



3. אמרו את האמת. הגיע הזמן לשיחה גלויה עם המנטור ולתרגול מיומנויות הניהול מלמטה שלכם. הגדירו את יעדי השיחה בזהירות. אמרו לו, "זה יועיל לי מאוד אם תאפשר לי לעבוד על העסקה הזאת לבד". אמנם תידרשו להביע את בקשתכם בבירור, אך אל תביעו זלזול והבהירו כי אינכם נוטשים אותו, אלא רק מבקשים את עזרתו בתמיכה בפיתוח המנהיגות שלכם. בטווח הארוך, שניכם תרוויחו משיחה שכזאת.



-



הכותבות הן מייסדות ושותפות מנהלות באייסיס אסושיאייטס, חברה לפיתוח מנהיגות



-



הסוגיה: האם מערכת היחסים עם המנטור שלכם מעכבת את התקדמותכם?



הפתרון: אם כן - זה הזמן לפרוש כנפיים



הדרך: צרו רשת חזקה עם שחקנים מובילים אחרים, עשו דברים בעצמכם, דברו אתו והגדירו בזהירות כללים חדשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully