וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצינון של דן חלוץ שרף את המשקיעים

נתן שבע

23.8.2010 / 6:48

BenchMarker



>> בשבוע שעבר נודע כי הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ עשה צעד נוסף לעבר הפוליטיקה. מדיווח שמסר חלוץ למבקר המדינה עולה כי הוא קיבל תרומות של כמעט 400 אלף שקל לצורך התמודדות בבחירות מקדימות במפלגה ששמה לא נמסר. לפי הערכות, חלוץ מתכוון להתפקד לקדימה.

אם ירוץ חלוץ לפוליטיקה בקרוב, הוא עשוי להיפרד מהתפקיד שבו בילה את תקופת הצינון שבין שירותו הצבאי לקריירה הפוליטית - תפקידו כמנכ"ל קמור מוטורס, יבואנית ומשווקת כלי הרכב של ב.מ.וו בישראל ובבולגריה שבשליטת דני ברנר.



כמה רגעים לפני שחלוץ עושה צעד נוסף לעבר קריירה אחרת, הוא מסכם תקופה לא מזהירה במיוחד. חלוץ מונה למנכ"ל החברה באוקטובר 2007, ומאז איבדה מנייתה כ-40%. הנפילה נבעה בעיקר מהתכווצות הפעילות בבולגריה. בישראל דווקא מסרה החברה ב-2009 20% יותר כלי רכב בהשוואה ל-2008.



מחברה עם רווח תפעולי של 43 מיליון שקל ב-2007 עברה החברה לרווח תפעולי של 16.6 מיליון שקל. החברה הפסידה 5 מיליון שקל ב-2009 על מחזור הכנסות של 660 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 20 מיליון שקל ב-2007. לפני שבוע וחצי דיווחה קמור כי במחצית הראשונה של 2010 היא חזרה לרווח תפעולי של 10 מיליון שקל ורווח נקי של 5.1 מיליון שקל - עדיין רחוק מאוד מ-2007. מנייתה של יצרנית כלי הרכב ב.מ.וו איבדה רק 6% מערכה באותה תקופה. דלק רכב, יבואנית מאזדה ופורד, עלתה ב-16%.



עבור שירותיו קיבל חלוץ כ-80 אלף שקל בחודש או כמיליון שקל בשנה. בנוסף קיבל חלוץ אופציות בעלות של 3.7 מיליון שקל, ששוות כיום לא יותר מניירות. האופציות ניתנו עם כניסתו לתפקיד במחיר מימוש של 13.5 שקל למניה, ומאז לא התקרבה המניה למחיר זה.



אמנם חלוץ מונה לתפקיד ערב המשבר העולמי, והוא גם לא היה מי שהכניס את החברה לפעילות בבולגריה, אך גם במהלך כהונתו לא נרשמו אירועים בולטים במיוחד. יוצא הדופן היחיד הוא ההתקדמות בחתימה על הסכמים ליבוא מכוניות מדגם צ'רי לישראל, ושיווקם גם במדינות הבלקן - וגם אלה הסכמים שראשיתם בטרם כניסתו לתפקיד.



ולסיום, עצה לברנר: מצא לחלוץ מחליף לטווח ארוך, שיתמקד בפעילות עסקית ולא יפזול לפוליטיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully