וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד מתאוששת מהמהומות: צמחה בקצב מפתיע של 9.1% ברבעון השני

סוכנויות הידיעות

23.8.2010 / 8:53

מאז תום המהומות במדינה זינקה בורסת תאילנד ביותר מ-17%; הבהט התייקר ב-2.8% מול הדולר



כלכלת תאילנד צמחה ברבעון השני בשיעור גבוה מהתחזיות בהובלת צמיחת היצוא, וזאת למרות התסיסה הפוליטית במדינה. התמ"ג צמח ב-9.1% בשלושת החודשים שהסתיימו ביוני לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. לפי סקר כלכלנים של בלומברג ניוז, צפו הכלכלנים לעלייה של 8% בתמ"ג. ברבעון הראשון צמחה כלכלת תאילנד ב-12%, הקצב המהיר ביותר מאז 1995.



בורסת תאילנד זינקה ביותר מ-17% והבהט טיפס ב-2.8% מול הדולר מאז ה-19 במאי, כאשר כוחות הצבא הצליחו לדכא את ההפגנות האלימות נגד הממשלה, בהן מצאו את מותם לפחות 89 אנשים. עוצמת ההתאוששות הכלכלית עשויה לאפשר לבנק המרכזי מרווח להעלאות ריבית נוספות.



היצוא מתאילנד זינק ב-46% ביוני לעומת החודש המקביל אשתקד, השיעור החד ביותר זה יותר מ-18 חודשים, אך האט ל-20.6% בחודש שעבר. לאור ההתקררות אמרה שרת המסחר פורנטיבה נקסאי לומר כי הבהט החזק מהווה סיכון למכירות המדינה בשוקים הבינלאומיים, וכי הבנק המרכזי יצטרך "לדאוג" למטבע.



בורסת תאילנד מטפסת ב-0.6%. הבהט מוסיף לערכו 0.2% מול הדולר, לרמה של 31.47 בהט לדולר אמריקאי. יצואניות הרכב והאלקטרוניקה מובילות את העליות.



שר האוצר התאילנדי קורן צ'טיקווניז' צפה החודש כי הכלכלה עשויה להתרחב ב-8% השנה, גבוה מהתחזיות הקודמת של משרדו לצמיחה של 6%. תאילנד משמשת כבסיס ייצור לחברות כגון טויוטה היפנית.



הבנק המרכזי של תאילנד צופה צמיחה של עד 7.5%, שיהיה הקצב המהיר ביותר מאז 1995, קודם לקריסת הבהט ב-1997 שהייתה בין הגורמים למשבר הפיננסי של אסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully