וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הורדת הקישוריות - מידרוג מורידה את דירוג האג"ח של פרטנר

אמיתי זיו

23.8.2010 / 9:35

מזהירה גם מפני רמת המינוף הגבוהה בחברה אך כותבת כי "לחברה יכולת השבת רווחים גבוהה"



חברת הדירוג "מידרוג" הודיעה היום בבוקר (שני) על הורדת דירוג לאגרות החוב (סדרה א') של . דירוג האג"ח שניתן בספטמבר 2009 ירד מ-aa2 עם אופק "שלילי", ל-aa3 עם אופק "יציב".



החברה מנמקת את הורדת הדירוג בעקבות הרפורמה בענף הסלולר, הורדת דמי הקישוריות ורמת המינוף הגבוהה של החברה: "הורדת הדירוג מושפעת מהאתגרים העומדים בפני החברה, נוכח מאמצי הרגולטור להרחיב את רמת התחרות בענף באמצעות הפחתת דמי הקישוריות וצעדים לכניסת מתחרים חדשים. חברות הסלולר הוכיחו בעבר יכולת גבוהה לפצות על שחיקת ההכנסות, נוכח רפורמות מצד הרגולטור, אולם שיעור החדירה הגבוה כיום לעומת העבר והשחיקה המתמשכת בתעריפי השיחות מציבים בפני החברה אתגר קשה יותר מבעבר. לאור זאת אנו מעריכים, כי המגמות הצפויות בשוק ייתכן וישחקו את רמת הרווחיות הנוכחית בטווח הזמן הבינוני, חרף צעדי נגד בהם תנקוט החברה. לצד זאת, חלה היחלשות במיצוב הפיננסי של החברה, על רקע עלייה משמעותית ברמת המינוף, בד בבד עם הנוהג לחלוקת מלוא הרווח הנקי כדיבידנד לבעלי המניות".



מידרוג מסבירה כי שני האיומים המשמעותיים על החברה הינם הורדת הקישוריות וכניסת מתחרים חדשים לענף במודל mvno, דבר העשוי להגדיל את נטישת הלקוחות בחברה. מול זאת, מידרוג צופה כי בשנת 2010 "תציג החברה רווחיות גבוהה בהשוואה לשנת 2009 על רקע המשך העלייה בהכנסות משירותי ערך מוסף, גידול ברווח ממכירת מכשירים וצמצום ההפסד מפעילות המגזר הנייח".



בצד החיובי של הסקירה מבהירה מידרוג כי "חרף האיומים הרגולטוריים, לחברה יכולת השבת רווחים גבוהה, הנשענת על בסיס לקוחות רחב ומפוזר, טכנולוגיה מתקדמת וסל שירותים גדול ומתפתח. החברה מוסיפה לפעול לגוון ולהגדיל את סל השירותים שלה גם לתחומי ה-isp והטלפוניה הנייחת ולהערכת מידרוג, צפוי שתחומים אלו יתרמו בטווח הזמן הבינוני לרווחיות. תחום הנתונים מאופיין במגמת גידול בהכנסות ומהווה את אחד ממנועי הצמיחה העתידיים של החברה".



מידרוג מבהירה כי אין בהורדת הדירוג של פרטנר השפעה על דירוג האג"ח של החברה האם סקיילקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully