וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקאים בורחים ממניות: משכו עד כה השנה 33 מיליארד דולר מקרנות מנייתיות

ניו יורק טיימס

23.8.2010 / 10:22

אנליסט מניו יורק: "הרבה אנשים חשים שההתאוששות הכלכלית אינה אמיתית"



חוסר הוודאות המחודש לגבי הכלכלה האמריקאית גרם למשקיעים רבים בארה"ב לבחון מחדש את הרומן שלהם עם שוקי המניות. בשבעת החודשים הראשונים של השנה, משקיעים משכו סכום של 33.12 מיליארד דולר מקרנות נאמנות מנייתיות בארה"ב, לפי אינווסטמנט קמפני אינסטיטוט (ici), ארגון של חברות השקעה אמריקאיות. כעת, רבים מעדיפים לבחור השקעות שנראות בטוחות יותר, כמו אג"ח.




אם הקצב הזה יימשך, תהיה זו השנה שבה הכי הרבה כסף נמשך מקרנות אלה מאז שנות ה-80, להוציא את שנת 2008, שהיתה שיאו של המשבר הכלכלי העולמי.



"משקיעים קטנים מאבדים את התיאבון לסיכונים", אמר אנליסט קרדיט סוויס, דאג קליגוט, בדו"ח למשקיעים ביום שישי.



אחת התופעות הבולטות של העשורים האחרונים היתה עלייתו של המשקיע הפרטי. האמריקאים, שנהפכו אחראים יותר לפנסיה שלהם, הזרימו כסף למניות באמונה שלמה, עד שמחצית ממשקי הבית בארה"ב מחזיקים במניות, באופן ישיר או באמצעות קרנות נאמנות, שהן הדרך הפופולרית שבה אמריקאים משקיעים במניות. לכן המפנה הזה הוא מדהים - וגם העיתוי שלו.



לאחר תקופות מיתון קודמות, התלהבותם של משקיעים מן השורה לגבי מניות התחדשה בתקווה להרוויח מהתאוששות הכלכלה. הפעם, גם לאחר שדו"חות החברות כבר השתפרו, האמריקאים נהפכו לזהירים יותר בנוגע להשקעותיהם.



"בשלב הזה במחזור הכלכלי, כבר היה אמור לזרום סכום של 20-10 מיליארד דולר לקרנות השקעה מקומיות, במקום המיליארדרים שזורמים החוצה", אמר בריאן ריד, כלכלן ראשי ב-ici.



נראה כי האמונה לפיה מניות הן השקעה בטוחה ורווחית לאורך זמן התערערה, באותו אופן שבו ההידרדרות בערך הבתים וביציבות שוק העבודה בשנים האחרונות עירערה את תחושת הביטחון הפיננסי של האמריקאים.




עלולות לעבור שנים רבות עד שיהיה ברור האם מדובר בשינוי פסיכולוגי לטווח ארוך. בינתיים, הנתונים המקרו כלכליים המעורבים מציירים תמונה עגומה של כלכלה המתאוששת באיטיות מהמיתון. "הרבה אנשים חשים שההתאוששות הכלכלית אינה אמיתית", אמר לורן פוקס, אנליסט בכיר בסטרטג'יק אינסייט, חברת מחקר מניו יורק. "אנשים לא ירוצו לשוק המניות עד שיחושו ביטחון גדול יותר בצמיחת שוק העבודה ובהתאוששות כלכלית יציבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully