וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ דורש דיון בפורום שרים בכיר בנושא רכישת מטוסי החמקן

מוטי בסוק

23.8.2010 / 11:48

מערכת הביטחון החליטה באחרונה לרכוש 20 מטוסי F35 בעלות של 2.7 מיליארד דולר



פורום שרים בכיר - הקבינט הבטחוני, שרי השביעייה או ועדת השרים לעניינים מיוחדים - ידון בזמן הקרוב בהסתייגות שר האוצר, יובל שטייניץ, מהחלטת מערכת הביטחון לרכוש 20 מטוסי חמקן (f35) בעלות כוללת של 2.7 מיליארד דולר (10 מיליארד שקל).

הרכישה תמומן מכספי הסיוע הבטחוני האמריקאי לישראל. בישיבת הממשלה ביום ראשון השבוע אמר שטייניץ כי לא ייתכן שהחלטה כבדת משקל כל כך, עם השלכות כלכליות-ביטחוניות משמעותיות מאוד, תוכרע על ידי מפקד חיל האוויר והרמטכ"ל, בהתייעצות עם שר הביטחון. לדעתו, ההכרעה צריכה להידון ולקבל את אישורו של פורום ממשלתי בכיר, כזה או אחר, שיכלול גם שרים כלכליים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב כי דיון כזה יתקיים.



לדעת שטייניץ, להחלטה על רכישת מטוסי החמקן מחברת הענק האמריקאית לוקהיד-מרטין השלכות מרחיקות לכת על התעשיות הביטחוניות הישראליות, שכן החברה האמריקאית אוסרת על הכנסת טכנולוגיות ישראליות מתקדמות למטוס החדש. לדברי שר האוצר, לא מדובר ברכישת המטוס בהוצאה דולרית בלבד, מכספי הסיוע האמריקאי. מדובר גם בהוצאה שקלית לא מבוטלת, כמו הכשרת טייסים, בניית האנגרים לאכסון המטוסים, רכישת ציוד לתחזוק המטוסים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully