וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשקיף חושף את גודל הכשלון של אלעד קנדה: רק 12 גופים השקיעו בשלב המוסדי

שרון שפורר

23.8.2010 / 13:32

בין החברות: חברת הביטוח אליהו, הכשרת הישוב, פסגות ואלטשולר שחם



ארבעה ימים אחרי קיום המכרז המוסדי, פירסמה אמש חברת אלעד קנדה שבשליטת יצחק תשובה את תשקיף ההנפקה שחושף את גודל הכישלון. מהתשקיף עולים מספר פרטים מעניינים בנוגע להליך המכרז המוסדי עצמו, הליך שתשובה התקשה להשלים למרות מאמצים רבים מצידו באופן אישי.



תשובה ביקש לגייס בהנפקה 275 מיליון שקל - הסכום המקסימלי שאותו חברות מקוות לגייס כבר בשלב המוסדי הוא 80% ובמקרה של אלעד קנדה - 220 מיליון שקל. אבל במכרז המוסדי נכונה לחברה אכזבה כשהגיעו הזמנות של 170 מיליון שקל, וזאת לאחר שתשובה ביקר באופן אישי את מנהלי ההשקעות בגופים המוסדיים.

רשימת הגופים המוסדיים שהשקיעו בהנפקת אלעד קנדה מצומצמת במיוחד. לשם השוואה, בהנפקת עזריאלי, אותה רשימה השתרעה על פני 4 עמודים וכללה עשרות גופים. במקרה של אלעד קנדה היא כללה 12 גופים בלבד - 4 מהם קשורים לגופי החיתום של החברה.



הענקים שלא הגיעו הם חברת הביטוח מגדל, בית ההשקעות דש, בתי ההשקעות אנליסט ואי.בי.אי מבטחים הוותיקה ועוד. חברת הביטוח הפניקס שבשליטת הפניקס של תשובה לא הגיעה גם היא, וזאת בעקבות התגדות של ועדת ההשקעה שלה בראשות הדח"צ ראובן אדלר, להנפקה. על פי הערכות, הפניקס בניהולו של איל לפידות היתה אמורה להזמין בהנפקה עשרות מיליוני שקלים אך נסוגה ברגע האחרון בעקבות התנגדות ועדת ההשקעות.



אז ממי כן הגיע הכסף?



יותר מ-30 מיליון שקל הגיעו מגופים הקשורים לחתמים, כמו קבוצת כלל ביטוח - שחברת כלל חיתום בשליטתה הובילה ההנפקה, מהחברה המנהלת של קרנות הנאמנות של מיטב - שהחברה הבת שלה מיטב חיתום היתה אמורה להוביל את ההנפקה, ואקסלנס וברק קפיטל - שתיהן בשליטה או באחזקה גדולה של תשובה עצמו דרך קבוצת דלק.



מי עוד הזרים כסף חוץ מהגופים הקשורים?



אחרי שהורדנו מ-11 הגופים בהנפקה 4 שקשורים לחתמים נותרנו עם 7 גופים, אבל גם מהם כדאי לקחת בחשבון שגוף אחד קשור בקשר מסוים עם תשובה. מדובר בחברת הביטוח מנורה שהובילה עד היום את רוב ההנפקות של תשובה בדלק נדל"ן ובקבוצת דלק. הפעם, באופן מפתיע, לא השתתפה בקונסורציום החתמים. הקבוצה כולה השקיעה בהנפקה כמעט 40 מיליון שקל.



נותרנו עם 7 גופים הכוללים את בית ההשקעות אלטשולר שחם - שהזמין כ-20 מיליון שקל, חברת הביטוח אליהו - שהזמינה כ-9 מיליון שקל. הכשרת הישוב של אלי אלעזרא - עם 8 מיליון שקל, הלמן אלדובי של רוני הלמן ואורי אלדובי - עם 5 מיליון שקל, הראל של יאיר המבורגר - הזמינה לנוסטרו בלבד כ-20 מיליון שקל, ופסגות שהזמינה כ-33 מיליון שקל. למעט במקרה במקרה של הראל, בכל הגופים ברשימה מדובר בהזמנות גם או רק מכספי העמיתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully