וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי טיומקין: ארה"ב עומדת בפני דפלציה; להמשיך להשקיע באג"ח

נתן ליפסון

23.8.2010 / 14:22

יועץ ההשקעות הישראלי ל"פורבס": התשואות באג"ח אמריקאיות ימשיכו לרדת - עד פחות מ-1% בתוך כשנה



הקריאה של שני פרופסורים אמריקאים מאוניברסיטת וורטון להשקיע במניות של חברות גדולות המשלמות דיווידנדים שגויה - כך אומר יועץ ההשקעות הישראלי אבי טיומקין למגזין האמריקאי "פורבס". "דיווידנדים מצוינים כל עוד החברות עושות כסף", אמר טיומקין למגזין. "אבל אם הכלכלה תיסוג הן יפסיקו לשלם".



שני הפרופסורים, ג'רמי סיגל וג'רמי שוורץ, כתבו במאמר שהתפרסם ביום רביעי ב"וול סטריט ג'ורנל" שהתשואות הנוכחיות באיגרות החוב הן הנמוכות ביותר מזה 55 שנה וטענו ששוק איגרות החוב הוא בועה. לדברי "פורבס", טיומקין צדק כשחזה לפני שנה שהתשואות על איגרות חוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים יירדו מ-3.75% ל-2.5% עד אמצע 2010. עתה טיומקין חוזה דפלציה - ירידה עקבית במחירי מוצרים ושירותים.



הירידה הזו במחירים, אומר עתה טיומקין, תדחוף את המשקיעים לאיגרות חוב. טיומקין חוזה כי התשואות על איגרות חוב ל-10 שנים ימשיכו לרדת - אפילו לרמה של מתחת 1% בתוך שנה. במקביל לדבקותו באג"ח, טיומקין ממליץ מזה תקופה ארוכה להשקיע גם בזהב. גם כאן, עד כה טיומקין צדק: מסוף 2008 מחיר הזהב עלה כמעט בהתמדה מ-700 דולר לאונקיה לכ-1,200 דולר לאונקיה כעת - עלייה של 70% בתוך פחות משנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully