וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטפלים במטפלות

אביטל מולאי

23.8.2010 / 13:40

משרד התמ"ת פועל להעלאת שכר המטפלות במעונות היום וזאת מבלי להטיל נטל נוסף על ההורים ומבלי לפגוע בבטיחות הילדים

מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, התייחס אתמול (א') לנושא שביתת המטפלות במעונות היום:

"משרד התמ"ת רואה במעונות יום כלי מרכזי וחשוב לעידוד הצמיחה במשק ולסיוע לאמהות בישראל לצאת לעבודה.
מתוך הכרתנו בחשיבות מעונות היום למעמד הביניים במדינת ישראל, הוגדלו התקציבים המיועדים לנושא ובשנתיים הקרובות יגדל מספר הילדים במערכת, ו-40,000 אמהות נוספות יכולות לצאת לשוק העבודה!

המטפלות אחראיות לילדים בגיל הרך ואין מחלוקת על החובה לשלם להן שכר ראוי, ואולם אסור שהמענה לדרישה זו, יבוא על חשבון ההורים או על חשבון בטיחות הילדים, ועל כן אנחנו נמצאים במגעים בעניין אל מול משרד האוצר.

משרד התמ"ת, מכוח אחריותו לעידוד הצמיחה בישראל, אחראי ופועל לפתרון הנושא מול האוצר על מנת למצוא מקורות תקציביים שיופנו למטפלות מבלי להטיל נטל נוסף על ההורים ומבלי לפגוע בבטיחות הילדים. עמדה זו גם הוסברה לנציגי הארגונים בהרחבה במספר ישיבות שקיימו איתן באחרונה, והובהר שהמשרד פועל בעניין אל מול משרד האוצר.

אנחנו קוראים לארגוני נעמת, ויצ"ו, נשות חרות ואמונה לסייע לנו במאמץ לשיפור שכר המטפלות, ולא לפתוח בשביתה שרק תפגע בהורים העובדים". 

תקציב מוגדר ושקוף

חשוב להבהיר כי התקציב המיועד למעונות יום הוא תקציב מוגדר, ברור ושקוף, שנקבע בהסכמה בין משרדי האוצר והתמ"ת ובחלקו נובע גם מהחלטות ממשלה, זאת בכדי להגדיל את ההיצע של מעונות היום. 
תקציב האגף כולו  יעמוד בשנת 2011 על  למעלה ממיליארד ש"ח כאשר מתוכו כ-88 מלש"ח מיועד לבינוי ,הסבת מבנים, שכירות מבנים, הרחבת מבנים,שיפוצים ורכישת ציוד (מתוכם 60 מלש"ח כתוספת חד-פעמית במסגרת החלטת הממשלה 602).

החלטת ממשלה 602 שנועדה להגדיל את בסיס תקציב האגף ב-320 מלש"ח קבעה מראש את החלוקה: 180 מלש"ח לסבסוד ילדים בצהרונים והרחבת מספר הילדים המסובסדים בצהרונים; 75 מלש"ח להגדלת מספר הילדים במעונות ובמשפחתונים; 35 מלש"ח להעמקת הסבסוד; 30 מלש"ח סכום חד פעמי לבניה; 30 מלש"ח סכום חד פעמי לבניה ואחר כך בשנת 2012 יופנה סכום זה להגדלת מספר הילדים במעונות משפחתונים וצהרונים.

מספר הילדים  בשנתיים הקרובות, הצפויים להיות במערכת בגין החלטת ממשלה 602 הוא כ-93,000 במעונות ובמשפחתונים (לא כולל 15,000 ילדים המופנים ומסובסדים ע"י משרד הרווחה) ועוד כ-60,000 בצהרונים. בשנה שעברה היו כ-84,000 ילדים במעונות ומשפחתונים וכ-15,000 ילדים בצהרונים לערך.

נציין כי תעריף "סל התשומות"  במעונות  עלה רק בשבוע שעבר ב למעלה-7%, שהם תוספת של  כ-100 ¤ לכל ילד שאינו מסובסד. לא נרצה לעבור את גבול הכדאיות של האם לשלוח את ילדיה למעון על מנת שתוכל להמשיך לצאת אל שוק העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully