וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדען הראשי אישר הקמת 8 חברות סטארט אפ במענק כולל של 14.2 מיליון שקל

אורה קורן

23.8.2010 / 14:44

5 חברות יוקמו בתחום מדעי החיים, 2 בתחום תוכנה ותקשורת ואחת בתחום הקלינטק



ועדת החממות הטכנולוגיות בראשות המדען הראשי במשרד התמ"ת אישרה תמיכה בהקמתן של 8 חברות סטארט אפ חדשות בחממות הטכנולוגיות, בהיקף מענק כולל של 14.2 מיליון שקל. 5 חברות יוקמו בתחום מדעי החיים, 2 בתחום תוכנה ותקשורת ואחת בתחום הקלינטק.



חברת אילוטן, מחממת א.ת.י שבאשקלון, תפתח תרופה למחלת המעי הדלקתי - מחלה אוטואימונית הפוגעת בכ-5 מיליון איש ברחבי העולם, עם שוק תרופתי של 2.3 מיליארד דולר בשנה. התרופה עברה ניסוי מוצלח במודל עכברים של המחלה וכן במודלים של טרשת נפוצה.



חברת טיובולר, מחממת יוזמות העמק שבמגדל העמק, תפתח צינור הנשמה עם מנגנון רב שכבתי של שרוולים נשלפים לפינוי הפרשות וזיהומים בהנשמת חולים. הפינוי מבוצע במצעות שליפת ציפוי הדופן הפנימית של הצינור. ההתקן יאפשר להתמודד עם בעיה של התפתחות דלקות ריאות נרכשות במהלך תקופת ההנשמה.



חברת ג'מה, מחממת ון ליר שבירושלים, תפתח מכשיר שיידע לקרוא את הפעילות החשמלית והמכאנית בקיבה בשיטה זעיר פולשנית על מנת לאבחן ולטפל בהפרעות בתנועתיות הקיבה.

חברת לויטיקוס קרדיו מחממת מופת ביהודה שבקריית ארבע, תפתח מכשיר חדשני המיועד לטיפול באי ספיקת לב, המחליף את הצורך בניתוח יקר ומסובך. המכשיר מורכב ממשאבה חשמלית המוחדרת בצינתור אל אבי העורקים היורד. המכשיר יאפשר טיפול בחולים קשים או מבוגרים, אשר כיום, עקב מצבם וגילם, אינם מועמדים להשתלת לב. שימוש במכשיר של לויטיקוס קרדיו יעלה את זמינות הטיפול לחולים נוספים, ישפר את איכות ואריכות החיים ויוזיל את העלויות הנלוות לטיפול.



חברת אפי קיי מחממת מיטב שבתל חי, תפתח מכשיר ייחודי להסרת תאי האפיתל מקרנית העין כהכנה לניתוח לייזר להסרת משקפיים. המכשיר מאפשר קילוף ואיסוף האפיתל של הקרנית להשגת תוצאה מהירה ובטוחה יותר בניתוח הלייזר. המכשיר מורכב מידית האחיזה שהנה רב פעמית וממגלף חד פעמי, שמטרתו הסרת האפיתל ולכידתו.



המכשיר שיועבר על פני הקרנית, יגלף את האפיתל והתאים המגולפים יישאבו לתוך המגרעת המרכזית בואקום. עם הסרת המכשיר יוותרו פני הקרנית נקיים ועם שוליים חלקים שיאפשרו ניתוח מדוייק, החלמה מהירה ותחושה מופחתת של כאב. בארה"ב יש כיום כ-168 מיליון אנשים הסובלים מבעיות ראיה הניתנות לתיקון באמצעות ניתוח לייזר.



שוק זה צומח בקצב של 6.5% בשנה כאשר מספר הניתוחים המבוצעים בארה"ב לבדה צפוי להגיע ל-2.7 מיליון פרוצדורות ב-2012 במחיר יעד של כ-100$ לפרוצדורה, החברה מעריכה את פוטנציאל השוק בכ-300 מיליון דולר.



חברת ויז'ואל-בי מחממת דה טיים שבתל אביב, תפתח תוכנת שירות לעיצוב ושיפור מצגות פאוור פוינט באופן אוטומטי, תוך שימוש בטכנולוגיות ניתוח טקסט וניתוח עצמים. ויז'ואל-בי לוקחת מצגת פשוטה ויוצרת ממנה מצגת מקצועית מעוצבת תוך הוספת תמונות תואמות לתוכן, וכך מאפשרת ליצור מצגת מרשימה במהירות ובקלות.



ויז'ואל-בי החלה את דרכה בסוף 2008 והיא פרי יוזמתם של מוטי ניסני, שי שוורץ ודוקטור אריה ליבשין - שלושה יזמים בעלי רקע מגוון של שיווק ומכירות, עיצוב ותקשורת, והתמחות במכונות לומדות שחברו יחד למצוא פתרונות יצירתיים לעיצוב מצגות.



חברת vnt מחממת גרנות ונצ'רס שבגן שמואל, תפתח תוכנה שתאפשר ניטור הקשר וההשפעה בין משאבים פיסיים לבין השירותים העסקיים של הארגון.



חברת פיק-דינמיקס מחממת אינסנטיב שבאריאל, תפתח מערכת תוכנה חדשנית לשיפור הרווחיות וייעול השימוש בסביבת רשת האנרגיה החכמה. המערכת מיועדת לספקיות האנרגיה כמו גם לצרכני אנרגיה גדולים המעוניינים לייעל את משק האנרגיה.



מנהל תכנית החממות הטכנולוגיות, יוסי סמולר אמר, כי בנוסף לתמיכה במיזמים אלה, ועדת החממות אישרה לארבע חברות חממה תמיכת המשך של שנה שלישית. חממות רשאיות לבקש תמיכה נוספת לשנה שלישית עבור כל חברת חממה העוסקת בתחום הביוטכנולוגיה והפארמה, וכן עבור חברה אחת נוספת בשנה, העוסקת בכל תחום פעילות אחר.



סמולר מוסיף כי בכוונת לשכת המדען הראשי להרחיב את היקף התמיכה הניתנת עבור שנה שלישית, בכך שלכל חממה יתאפשר לבקש תמיכה נוספת עבור כל חברת חממה הנמצאת בתחומה העוסקת בתחום הקלינטק, וכן עבור 2-3 חברות חממה נוספות בשנה, במקום חברה אחת בלבד כנהוג היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully