וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום ראשי המשק ישתתף בפרויקט מיתוג למדינה; "על ישראל להיות אטרקטיבית לא פחות מצודקת"

אורה קורן

23.8.2010 / 15:39

יו"ר גאון אגרו: "מיתוג של מדינה הוא כמו מיתוג של עסק; לתדמית של מדינה יש השפעה על קידום הכלכלה"



פורום ראשי המשק החליט להירתם לפרויקט מיתוג ישראל ולארח באופן שיטתי וממוסד משלחות עיתונאים, גורמים משפיעים ומובילי דעת קהל המגיעים לארץ בארגון משרד החוץ, כמו גם במתן הרצאות בעת ביקורים בחו"ל. לצורך כך יקים הפורום צוות מיוחד, בראשות נגה קינן, חברת נשיאות פורום ראשי המשק ויו"ר פורום cfo.



מדובר בהתגייסות שנייה של המגזר העסקי לשיפור תדמיתה של ישראל בעולם בעשור האחרון. ההתגייסות הקודמת, בה מונו אנשי עסקים לסוג של "שגרירים", היתה על רקע שחיקת תדמיתה של ישראל כתוצאה מבעיות בטחוניות.



פורום ראשי המשק הוא איגוד של אנשי עסקים מובילים במשק הישראלי, הפועל בדרך כלל לקידום ענייניהם העסקיים. "אם אנחנו, אנשי הסקטור העסקי, לא נקום ונעשה מעשה - שאנחנו הראשונים להינזק ממנו והראשונים להרוויח ממנו - דבר לא ייעשה. אנו נדרשים להתגייסות לשם מינוף היכולות הישראליות", אמרה קינן.



יו"ר גאון אגרו מוטי דבי, אמר בדיון שקיים הפורום כי "מיתוג של מדינה הוא כמו מיתוג של עסק. אין ספק שלתדמית של מדינה יש השפעה ישירה על ביצוע מהלכים מדיניים, על רעיונות ואידיאולוגיה ועל קידום הכלכלה של המדינה".



עידו אהרוני, ראש צוות מיתוג ישראל במשרד החוץ, הציג בפני חברי הפורום את הפרויקט ואמר כי "המוטו בליבו של התהליך הוא כי בעידן של תחרות קשה בין מדינות, לא פחות חשוב לישראל להיות אטרקטיבית מאשר צודקת. כיום, דימויה הבינלאומי של ישראל אינו משרת את האינטרסים שלה".



שמואל ורשבסקי, מנכ"ל משותף בחברת go logo אמר בדיון, כי במיתוג ישראל אנו מתעסקים כל השנים במסגרת ולא בתוכן. ורשבסקי הציע "לעמם כרגע את המותג 'ישראל' ולפעול ברחבי העולם, דרך מרכזים ישראליים קטנים (תתי-מותגים) שיעסקו בהדרכה וייעוץ כמו: ספורט לנכים, כיתות אומן מוסיקליות, כיתות תנ"ך, יחידות חילוץ מקומיות, שמטרתן לשנות עמדות בתדמית של ישראל".



כפרזנטור ראשי של ישראל, הציע ורשבסקי למתג את העיר תל-אביב ולהפוך אותה ל"חלון הראווה של המדינה". בדבריו, הציב את השאלה: "למי יש את המנדט למתג את המדינה"? והשיב, כי רק לרשות לאומית מקצועית, הכפופה למשרד רוה"מ יהיה את הכוח להחזיר ערכים כמו: מוסר, אתיקה, הומאניות, דמוקרטיה ועוד, שהם התנאי הראשון לבניית מותג חזק ויציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully