וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטאש דחתה באופן רשמי את הצעת הרכש העוינת של BHP: מעוניינת בהצעות אחרות

רויטרס

23.8.2010 / 15:31

החברה דיווחה כי מספר גופים הביעו עניין ברכישתה ופנו אליה מאז הגישה BHP את הצעתה



הקנדית, יצרנית האשלג הגדולה בעולם במונחי שווי שוק, דחתה היום באופן רשמי את הצעת הרכש העוינת של ענקית הכרייה bhp ביליטון, בסך 40 מיליארד דולר, והודיעה כי היא בוחנת הצעות שהוגשו לה על ידי גורמים אחרים.



בהודעתה, טענה פוטאש - המחזיקה ב-13.9% ממניות הישראלית - כי הצעת הרכש העוינת שהגישה bhp ישירות לבעלי המניות שלה בשבוע שעבר היא "בלתי ראויה לחלוטין" והדגישה כי "הצעות טובות יותר, בנוסף לאלטרנטיבות אחרות, צפויות להופיע בהמשך".







החברה דיווחה כי מספר גופים הביעו עניין ברכישתה ופנו אליה מאז הגישה bhp את הצעתה, וכי פוטאש שוקלת את הצעותיהם. פוטאש קראה לבעלי המניות שלה לא לקבל את הצעתה של bhp, שתהיה בתוקף עד ה-19 באוקטובר ואשר אם תצא לפועל תהיה ההשתלטות הגדולה ביותר השנה. פוטאש לא ציינה אילו גורמים פנו אליה, אך דיווחים תקשורתיים מהימים האחרונים טענו כי סינוכם הסינית, vale הברזילאית וחברת ההשקעות הפרטית הסינית הופו אינווסטמנט מנג’מנט פתחו במגעים עם פוטאש בימים האחרונים.



לפי סוכנות הידיעות בלומברג, סינוכם ו-vale כבר פנו לדירקטוריון פוטאש בשבוע שעבר בנוגע לפתיחה במגעים. לפי "וול סטריט ג'ורנל", קונסורציום משקיעים בראשות הופו שוקל גם הוא להגיש הצעת רכש לחברה. סינוכם שוקלת להגיש הצעה נפרדת, אולם אנליסטים מעריכים כי תתקשה לגייס את הסכום הדרוש כדי לעלות על הצעת הרכש של bhp. סינפורד, חטיבת דשנים שבבעלות סינוכם, נמצאת בבעלות חלקית של פוטאש.



bhp הגישה בסוף השבוע באופן רשמי את הצעת הרכש העוינת עבור מניות פוטאש. פרטי ההצעה זהים לאלו של שעליהם הודיעה bhp ביום רביעי, כאשר אמרה כי בכוונתה לעקוף את דירקטוריון פוטאש, שדחה את הצעת הרכש בטענה שאינה גבוהה דיה, ולפנות ישירות למשקיעים.



במסגרת הצעת הרכש הודיעה bhp כי תשלם 130 דולר עבור כל מניית פוטאש, וכי ההצעה תקפה עד ה-19 באוקטובר. bhp רכשה מודעות עמוד בעיתונים קנדיים על מנת לקדם את ההצעה בקנדה החברה מעוניינת להגדיל את הנתח שלה בשוק האשלג, ומפתחת בימים אלה פרויקט אשלג בקנדה שצפוי להפיק 8 טונות של אשלג בשנה - כ-12% מתפוקת האשלג העולמית. בשנה שעברה אמר מנכ"ל bhp, מריוס קלופרס, כי החברה תשקיע מיליארדי דולרים בפרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully