וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטת ת"א תשלם לסטודנט 2,300 שקל לאחר ששלחה לו דואר זבל

הילה רז

23.8.2010 / 16:19

האוניברסיטה טענה להגנתה כי הפרסומים לא נשלחו באופן מסחרי ולא נועדו להשיא רווחים לאוניברסיטה



אוניברסיטת תל אביב תשלם לסטודנט גיא מור 2,300 שקל לאחר ששלחה לו דואר זבל - כך קבע באחרונה השופט רונן אילן מבית משפט השלום בתל אביב.



אוניברסיטת תל אביב נוהגת לפתוח לכל סטודנט הלומד אצלה תיבת דואר אלקטרוני המשמשת ככלי תקשורת בין הסטודנט לאוניברסיטה. בעת פתיחת תיבת הדואר חותם הסטודנט על הצהרת שימוש שמתירה לאוניברסיטה את פרסום שמו ונתוניו כפי שהם מוזנים ברשימת התפוצה הפומבית של האוניברסיטה.




במהלך השנה קיבל מור מייל מטעם האוניברסיטה ובו הזמנה להשתתף בקורס אנגלית עסקית, ובו פרטים לגבי הרשמה, עלויות וכד'. מור פנה לאוניברסיטה וביקש להסיר את שמו מרשימת התפוצה. באותו יום האוניברסיטה סירבה להסיר את שמו בנימוק שהיא זו שסיפקה לו את תיבת הדואר האלקטרוני ולכן לטעמה היא רשאית להוסיף ולשלוח לו הודעות. שבוע לאחר מכן שלחה לו האוניברסיטה מייל פרסומת נוסף. בעקבותיו ביקש הסטודנט פעם נוספת להסיר את שמו מהרשימה אך לשווא. לאחר שבועיים קיבל פרסומת שלישית והוא שב ופנה בבקשה שמו יוסר מרשימת התפוצה. לאחר שנשלחה לו פרסומת בפעם הרביעית הגיש הסטודנט את התביעה נגד האוניברסיטה.



האוניברסיטה טענה להגנתה כי הפרסומים לא נשלחו באופן מסחרי ולא נועדו להשיא רווחים לאוניברסיטה. השופט קובע כי ההודעות נועדו לעודד את הנמענים לרכוש בתשלום שירותים שונים של האוניברסיטה ולכן מדובר בפרסומת לפי לשון החוק.



השופט ביקר את סירובה העיקש של האוניברסיטה להסיר את כתובת הסטודנט מרשימת התפוצה וכתב כי "מרגע שניתנה לנתבעת הודעת הנתבע, חייבת היתה לפעול לאלתר כך שלא תישלחנה הודעות נוספות". השופט דחה את טענת נציג האוניברסיטה לפיה קשיים טכניים מנעו את יישום בקשת הסטודנט וציין "דווקא מהנתבעת, מוסד להשכלה גבוהה, ניתן לצפות למצוא חיש מהר פתרון טכנולוגי שימנע הפרת החוק ומשלוח דברי פרסום בכפייה. קשה להאמין ולא ניתן לקבל את הטענה שדווקא הנתבעת, היא מכל הגופים המסחריים בישראל, אינה מסוגלת ליישם מחיקת שמו של סטודנט פלוני מרשימת ההפצה שלה".



השופט פסק לזכות הסטודנט את מלוא הסכום שתבע: 2,000 שקל וכן הוצאות משפט בסך 300 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully