וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן גרטלר ויתר על השליטה בפעילותו בקונגו תמורת 175 מיליון דולר

אורה קורן

23.8.2010 / 17:21

גרטלר מכר 50.5% בחברת קאמרוס לחברת ENRC מקזחסטאן; יקבל 50 מיליון דולר במזומן והיתר בתשלומים



דן גרטלר מכר את השליטה (50.5%) בחברת קאמרוס (camrose) לחברת enrc מקזחסטאן תמורת 175 מיליון דולר. גרטלר יקבל 50 מיליון דולר במזומן, ואת היתר בתשלומים שייפרעו בשנים הקרובות. גרטלר ימשיך להחזיק ב-49.5% מהחברה.



קאמרוס מחזיקה ב-5 מכרות נחושת וקובלט בקונגו. לגבי אחד מהם, קולווזי, ישנה מחלוקת על הבעלות בין חברת פירסט קוואנטום לממשלת קונגו. גרטלר מוכר כמקורב לממשלת קונגו. כחלק מהעסקה, enrc תלווה 400 מיליון דולר לחברת הייווינד (highwind), על פי פרסומים בפייננשייל טיימס מסוף השבוע.



חברת הייווינד גם היא בבעלות גרטלר. ההלוואה תשמש לפרעון התחייבויות של הייווינד ולפיתוח המכרות שבבעלותה. החברה תעמיד גם ביטחונות בסך 155 מיליון דולר להבטחת חובות של חברה נוספת בבעלות גרטלר - cerida.



רכישת השליטה בקאמרוס תעניק ל-enrc שליטה באפריקו - חברה לחיפושי מתכון הרשומה בטורונטו, שמחזיקה מכרות נחושת וקובלט בקונגו.



גרטלר (37), בן למשפחת שניצר, מעמודי התווך של ענף היהלומים הישראלי, לא עוסק ביהלומים מלוטשים. במהלך שירותו הצבאי חזר בתשובה והוא תורם לחב"ד. באמצעות חברת dgi פועל גרטלר בעיקר באפריקה בתחום המחצבים. בעבר היה שותפו של בני שטיינמץ בחברת ניקנור, בעלת מכרה גדול נוסף בקונגו, שמוזגה לתוך חברת המיכרות הקנדית קטנגה מיינינג והפכה לאחת מחברות הכריה הגדולות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully