וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר הותיר את הריבית על כנה

23.8.2010 / 17:30

בנק ישראל הותיר את הריבית ברמה של 1.75%. מדד המחירים לצרכן לחודש יולי, שעלה ב-0.5% בלבד - הוא שהביא להחלטת הנגיד. עם זאת, לפי הערכות הריבית תעלה ל-3% בתוך שנה

בנק ישראל הותיר את הריבית במשק ללא שינוי ברמה של 1.75%. כל הכלכלנים ציפו כי הריבית תישאר ללא שינוי. מדד המחירים לצרכן לחודש יולי, שעלה ב-0.5% בלבד לעומת ציפיות לעלייה של 0.7%-0.8% - הוא שהביא להחלטת הנגיד. מדד המחירים לצרכן עלה מתחילת השנה ב-1.1% וב-12 החודשים האחרונים ב-1.8%. בנטרול העלייה החדה במחירי הדיור, מדובר באינפלציה נמוכה עוד יותר מההערכות הקודמות.

הערכת חטיבת המחקר בבנק ישראל היא שהאינפלציה ב-12 החודשים הקרובים תעמוד על 2.5%, תוך העלאה הדרגתית של הריבית לכ-3% בתוך שנה. התחזית המקרו-כלכלית הנוכחית של חטיבת המחקר לשנת 2010, שלפיה התוצר יצמח ב-3.7%, מתיישבת עם האטה בקצב הגידול של התוצר ברביעים השלישי והרביעי.

בבנק חוזרים על ההודעה מהחודשים האחרונים לפיה ההחלטה להותיר את הריבית לחודש ספטמבר ברמה של 1.75% עקבית עם התהליך ההדרגתי של החזרת הריבית לרמה "נורמאלית" שנועד לבסס את האינפלציה בתוך תחום היעד ולתמוך בהמשך ההתאוששות בפעילות המשק, תוך שמירה על היציבות הפיננסית.

קצב עליית הריבית אינו קבוע, אלא תלוי בסביבת האינפלציה, הצמיחה במשק הישראלי והעולמי, המדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים העיקריים ובהתחשב בהתפתחות שערי החליפין של השקל. ברמת הריבית הנוכחית, ממשיכה המדיניות המוניטרית להיות מרחיבה.

בנק ישראל מציין בהודעתו כי מעבר למדד הנמוך יחסית בחודש יולי, מצביעים מרבית האינדיקטורים לפעילות הריאלית של המשק הישראלי שנוספו החודש על המשך ההתרחבות. אולם לדבריו, עדיין קיימת אי ודאות לגבי קצב הצמיחה בישראל. זאת בעיקר על רקע אי הודאות הגבוהה במשק העולמי שבאה לידי ביטוי, בין היתר, בעדכונים כלפי מטה של שיעורי הצמיחה החזויים על ידי אנליסטים וגופים בינלאומיים.

ריביות הבנקים המרכזיים במשקים המפותחים המובילים נמצאות ברמות נמוכות מאוד ולאור הנתונים החלשים שהתפרסמו לאחרונה, צפויות להישאר נמוכות למשך זמן רב. יחד עם זאת מספר בנקים מרכזיים במשקים שכבר צומחים מהר יחסית, המשיכו בתהליך של העלאה בריבית גם בחודש האחרון וצפויים להמשיך לעשות זאת בזמן הקרוב, ציין הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully