וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים צופים כי טלוויזיות התלת-ממד יתפסו מחצית משוק הטלוויזיות תוך 5 שנים

ניו יורק טיימס

23.8.2010 / 17:38

למרות מכשולי המשקפיים והמחיר, האנליסטים אופטימיים כי הטכנולוגיה תהיה מספיק מפתה



יצרני מסכי הטלוויזיה בעולם מנסים לפתות את הצרכנים לעבור לדור הבא של הטלוויזיות - טלוויזיות תלת-ממד. חברת המדיה, הכבלים והאלקטרוניקה נאבקות על זמן המסך של הצרכנים ועל כספם, בעוד הרגלי הצפייה של אלו פחות ופחות ניתנים לחיזוי. על מנת להצליח, הם מעוניינים לפתות צרכנים בחבילות של משקפי תלת-ממד, תקליטורי בלו-ריי, הנחות, ושידורים מיוחדים של אירועי ספורט. אם הכל יתרחש לפי תחזיות האנליסטים, תוך 5 שנים, טלוויזיות תלת-ממד יהיו מחצית מהטלוויזיות שיימכרו בעולם.




עד כה, טלוויזיית תלת-ממד מהווה שבריר משוק הטלוויזיות הכללי - 2.5% ממכירות הטלוויזיות החדשות בארה"ב היו טלוויזיות תלת-ממד, לפי חברת המחקר isuppli. לפי הסקר, 83% מאלו שרכשו טלוויזיות תלת-ממד הם אנשים שהצהירו על עצמם כמאמצים מוקדמים של טכנולוגיה - אלו שאוהבים להיות הראשונים הנהנים מטכנולוגיה חדשה. מחצית מהם נהנו מהכנסה שנתית של 100 אלף דולר או יותר למשק בית. סקר אחר, של חברת הייעוץ פרנק נ. מג'יד, הראה כי 25% מהצרכנים מתכוונים לרכוש טלוויזיות לתלת ממד בשנה הקרובה.



יתכן כי האופטימיות במקומה. "אנו רואים עקום אימוץ דומה לזה שנראה בעת כניסת טלוויזיות היי-דפינישן (hd)", כתב כריס פוסט, סגן נשיא תחום הטלוויזיה של סוני, בהודעת דואר אלקטרוני. ב-2004 היוו מכשירי hdtv 6% מהמכשירים במשקי בית אמריקאים. הצרכנים האמריקאיים גם מכירים את פורמט תלת-הממד – למעלה משני שליש מהם ראו סרט תלת-ממד בקולנוע, וחנויות אלקטרוניקה רבות מציגות את דגמי התלת-ממד החדשים.



הטכנולוגיה אולי מוכרת, אך המחיר עדיין מהווה מכשול. טלוויזיות תלת-ממד עולות בממוצע 1,200 דולר יותר מטלוויזיות hdtv בגדלים זהים. עם זאת, isuppli צופה כי עד 2014 יצטמצם פער זה ל-325 דולר. ישנן גם עלויות חבויות: פנסוניק, סוני וסמסונג גובות 150 דולר על כל זוג משקפי תלת-ממד, שאינן בהכרח מגיעות יחד עם הטלוויזיה. משקפיים של חברה אחרת אינן בהכרח תואמות לטלוויזיה. בנוסף יש צורך בנגן בלו-ריי בתלת ממד, שעולה לפחות 200 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully