וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי ההובלה הימית בעולם זינקו ב-40% תוך שבועיים

סוכנויות הידיעות

23.8.2010 / 18:01

מדד Baltic Dry נחשב לברומטר חשוב למצב הכלכלה הגלובלית



מחירי ההובלה הימית, אשר נחשבים לברומטר חשוב למצב הכלכלה העולמית, זינקו ביותר מ-40% בתוך שבועיים, למרות חששות שהתעוררו באחרונה לגבי האטה בהתאוששות הכלכלה העולמית. מדד מחירי ההובלה הימית העולמי baltic dry עלה ביום שישי לרמה של 2,756 נקודות - זינוק של 41% לעומת רמה של 1,957 נקודות ב-4 באוגוסט.



המדד - אשר בשלהי חודש מאי עוד היה ברמה של כ-4,200 נקודות בטרם צנח לרמה של 1,700 נקודות באמצע יולי - גבוה כעת פי ארבעה משפל של 663 נקודות אליו נפל בדצמבר 2008 בשיאו של המשבר העולמי. בחודש מאי 2008, לפני פרוץ המשבר העולמי, נסק המדד לשיא של 11,793 נקודות.



בעבר בישר המדד על מגמות עתידיות בשוקי המניות. כך למשל, במהלך המיתון בכלכלת ארה"ב בתחילת העשור, התאוששותו של מדד מחירי ההובלה הימית בישרה על התאוששות שוקי המניות. מדד baltic dry החל לעלות בתחילת שנת 2002, ועד תחילת 2003 כבר הגיע לשיא שנתי - זמן רב לפני שמדד המניות s&p 500 הגיע לראשונה לשיא שנתי לאחר המיתון.

חברת הספנות הישראלית צים, הנמצאת בבעלות החברה לישראל שבשליטת הפלג המשפחתי של סמי עופר, היא אחת מחברות ההובלה במכולות הגדולות בעולם. עם זאת, baltic dry הוא מדד של צוברים, ואילו צים פעילה בתחום ההובלה במכולות. משפחת רקנאטי אף היא פעילה בתחום ההובלה הימית באמצעות חברת הספנות osg.



מגזר ההובלה הימית במכולות, אשר נאלץ בשנה שעברה להשבית יותר מ-12% מהאוניות להובלת מכולות בעולם בשל נפילה חדה בהיקף הסחר הגלובלי, מראה אף הוא באחרונה סימני התאוששות. חברת הייעוץ בתחום הספנות axs-אלפאליינר העריכה בשבוע שעבר כי שיעור האוניות המושבתות צומצם כעת ל-1.7% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully