וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים

ניר צליק

23.8.2010 / 23:59

דאו ג'ונס החסיר 0.4%; נאסד"ק נחלש ב-0.9%. מניות הטכנולוגיה הובילו את ירידות השערים; טבע איבדה 0.1%; טאואר נחלשה ב-3.9%

יום המסחר הראשון של השבוע הסתיים בירידות שערים בהובלת מניות הטכנולוגיה. דאו ג'ונס איבד 0.4% ל-10,175 נקודות, נאסד"ק החסיר 0.9% ל-2,160 נקודות ו-S&P 500 ירד ב-0.4% ל-1,067 נקודות. בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.005% ל-2.67%.

מלחמת רכישה בשוק המחשוב: ענקית המחשבים HP הגישה היום הצעת רכש בסך 1.6 מיליארד דולר לחברת התוכנה ואחסון המידע 3Par, שבוע בלבד לאחר שהיריבה דל הסכימה לרכוש את החברה תמורת 1.13 מיליארד דולר. הצעתה של HP גבוהה בשליש מההצעה של דל. בעוד HP מציעה לרכוש את 3Par תמורת 24 דולר למניה, דל הסכימה לרכוש את החברה ב-18 דולר למניה.

נובל אנרג’י עשויה להיאלץ למכור נכסים על רקע אתגרים חדשים בתחום הקידוחים הימיים שנוצרו בעקבות דליפת הנפט במפרץ מקסיקו, כך לפי דו"ח של חברת הייעוץ גרנט תורנטון. נובל אנרג'י מובילה את שותפות "תמר", בה שותפות גם דלק, ישראמקו ודור אלון. לפי המחקר, חברות נפט עצמאיות עשויות להיאלץ להסכים להירכש על ידי חברות גדולות על רקע התייקרות העלויות הכרוכות בקידוחים ימיים. בנוסף לנובל אנרג'י, מונה הדו"ח שורה של חברות נוספות שעשויות להידרש למכור נכסים, בהן - BP, קונוקו פיליפס, אנדרקו פטרוליום ומרתון אויל.

בענף הבנקאות, HSBC, הבנק הגדול באירופה, הגיש הצעת רכש לרכישת נתח של 70% בבנק הדרום-אפריקאי נדבנק. העסקה מוערכת ב-6.8 מיליארד דולר ותעניק לבנק דריסת רגל בכלכלה הגדולה באפריקה הצומחת בקצב מואץ. נדבנק, הנמצא בשליטת חברת הביטוח האנגלית-דרום אפריקאית אולד מיוצ'ואל, הוא הבנק הרביעי בגודלו בדרום אפריקה ושווי השוק שלו הוא 67.1 מיליארד ראנד (9.2 מיליארד דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully