וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי ערים: חלק מהמראות הלילה מנתב"ג מנוגדות לצו של בג"ץ

מאת עירית רוזנבלום

24.8.2010 / 6:47

הערים הסמוכות לשדה התעופה מאיימות בהליכים משפטיים בגין הפרה של צו שאסר על המראות לא הכרחיות בלילה. רשות שדות התעופה: אנו ממלאים את החלטת בית המשפט ככתבה וכלשונה



>> עליית מדרגה בקרב על המראות מטוסים בלילה מנתב"ג: עיריית חולון טוענת כי המראות מסוימות מנמל התעופה מנוגדות לצו הביניים שהוציא בג"ץ לפני חודשיים, ומאיימת כי תגיש בקשה לאכיפת הצו, לפי פקודת ביזיון בית המשפט.

באפריל אישר שר התחבורה, ישראל כץ, המראה של מטוסים בלילה מנתב"ג במשך תקופת שדרוג מסלולי ההמראות והנחיתות בנמל התעופה. זאת לאחר 12 שנים שבהן נאסרו המראות בשעות מסוימות בלילה. עיריית חולון, העומדת בראש פורום הערים חולון, ראשון לציון, נס ציונה, אזור, בית דגן ושוהם - עתרה לבג"ץ לאור השלכות הפעילות הלילית של שדה התעופה על חיי התושבים באזור.



ביוני החליטה שופטת בג"ץ מרים נאור שלא לאסור על ההמראות הליליות שהוגדרו על ידי משרד התחבורה, רשות שדות התעופה (רש"ת) ורשות התעופה האזרחית (רת"א) כ"נחוצות לשמירה על בטיחות הטיסה, קידום מהלך שדרוג המסלולים וצמצום הפגיעה בנפח הטיסות למינימום ההכרחי". עם זאת, השופטת הוציאה צו ביניים האוסר על המראות "הנובעות מצרכים תפעוליים של חברות התעופה ולא מחמת עומס על שדה התעופה".



באי כוחה של עיריית חולון, עורכי הדין אבנר (נרי) ירקוני וחן עמידור, פנו בשבוע שעבר אל פרקליטות המדינה, המייצגת בעניין את ממשלת ישראל, רש"ת ורת"א, והתריעו על אי קיום צו הביניים כלשונו. לטענתם, מדי לילה ממריאות טיסות מנתב"ג בשעות ההגבלה, היוצאות ליעדים מסוימים ונובעות מצרכים תפעוליים של כמה חברות תעופה. לדבריהם, פניותיו של ראש עיריית חולון, מוטי ששון, להפסקת ההמראות מטעמים אלה לא זכו למענה ענייני.



"החברות בפורום הערים רואות באופן התנהלות זה הפרה של צו הביניים וביזוי החלטת בית המשפט", כותבים עורכי הדין לפרקליטות, ומודיעים כי אם בתוך שבעה ימים לא ייפסקו ההמראות שאינן נדרשות לצורכי בטיחות, שדרוג המסלולים או צמצום העומס - תוגש בקשה לאכיפת הצו לפי פקודת ביזיון בית המשפט.



עורך הדין ירקוני אמר כי "נקווה שהגורמים המעורבים יתעשתו במהרה, שאם לא כן, לא יהיה מנוס מקיום הליך של ביזיון בית המשפט העליון, על כל המשתמע מכך".



דובר משרד המשפטים השיב כי "המכתב הגיע לפרקליטות המדינה והפונים ייענו כמקובל".



מרש"ת נמסר בתגובה: "רשות שדות התעופה ממלאת אחר החלטת בית המשפט העליון מתאריך 22 ביוני 2010 ככתבה וכלשונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully