וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרה לביה"ס: הילדים מעדיפים מותגים

עדי דברת מזריץ

24.8.2010 / 9:00

מרוקנים להורים את הכיסים: מרשתות השיווק נמסר, כי המוצרים הממותגים דחקו את מקומם המוצרים הזולים יותר. "בשנה שעברה המיתון והחיסכון שלטו - השנה הצרכנים עברו לאיכות"

רגע לפני שחוזרים לבית הספר ולאחר שרוב הקניות נערכו כבר ברור: מחברות ויומנים ממותגים ויקרים חזרו להיות פופולריים בקרב הצרכנים. המוצרים הממותגים דחקו את מקומם של המוצרים הזולים יותר בשוק החזרה לבית ספר, שמסתכם בכ-400 מיליון שקל בשנה.

"בשנה שעברה המיתון והחיסכון שלטו, והשנה הצרכנים עברו לאיכות", טוען מנשה זליכה, מנכ"ל קרביץ. "יש מגמה ברורה של קניית מוצרים איכותיים יותר, גם אם המחיר יותר גבוה. אנשים מעדיפים לקנות חבילה של עפרונות ב-5 שקלים ולא בשקל, כדי שהעץ יהיה עץ והעופרת לא תהיה רעילה".

גם תמיר בושינצקי, סמנכ"ל השיווק של אופיס דיפו, מסכים כי "השנה הצרכנים קצת הרשו לעצמם להוציא יותר כסף על מותגים, שחזרו לשחק תפקיד. רואים חזרה למחברות ממותגות, היקרות לעתים ב-50%".

בקרביץ מספרים כי השנה הצרכנים העדיפו לקנות פחות מוצרים, אך המוצרים שרכשו היו איכותיים יותר. עם זאת, מסרו כי היקף המכירות אינו שונה משמעותית השנה לעומת השנה שעברה. בושינצקי מאופיס דיפו מסר כי השנה נרשם גידול קל במכירות בשיעור של 5% לעומת השנה שעברה, אז הסתכמו המכירות ב-50 מיליון שקל. עוד נמסר כי סל הקניות הממוצע גדל השנה ב-6% והסתכם ב-200 שקל.

לדברי זליכה, השנה המחיר הממוצע לפריט היה נמוך יותר ב-15% בממוצע לעומת השנה שעברה עקב התגברות המבצעים. "השנה היו לנו מבצעים שלא היו לנו מעולם, כמו תיק ב-9.90 שקלים בקנייה של יותר מ-100 שקל. אין מה לעשות, ככל שתהיה אגרסיבי יותר, כך תמכור יותר והשמירה על נתחי שוק חשובה לנו, גם במחיר של שחיקה ברווחיות".

גם לפי בושינצקי, "השנה המבצעים יותר אגרסיביים. בשנה שעברה יצאנו במבצע של אחד פלוס אחד על מאה מוצרים, השנה המבצע היה על כמה מאות". עם זאת, השנה היתה פחות תחרות לעומת השנה שעברה בכל הנוגע לכמות המתחרים, לדבריו.

"רשתות המזון לא היו השנה שחקנים דומיננטיים בחגיגה כמו בשנה שעברה מכיוון שערב החג נופל ב-8 בספטמבר ומאמצע יולי הם כבר מתעסקים עם המבצעים לחג", מסביר בושינצקי. "ואולם, בעוד שבשנה שעברה ראינו רכישות לבית הספר גם בשבוע השני של ספטמבר, השנה אנשים יהיו עסוקים כבר עם הקניות לחג, לכן הקניות יסתיימו מוקדם יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully