וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כל מכללה היא אקדמיה

עידו סולומון

24.8.2010 / 6:47



>> בשנים האחרונות צצו בישראל שלל אקדמיות למיניהן, שכל קשר בינן לבין מוסדות לימוד מוסדרים הוא קלוש. כך למשל, אשת העסקים פנינה רוזנבלום פתחה את "האקדמיה של פנינה רוזנבלום" - בית ספר למקצועות היופי והקוסמטיקה; הגרפולוג אילון בן יוסף השיק את האקדמיה לגרפולוגיה; רשת מכוני הכושר הולמס פלייס ביקשה לפתוח אקדמיה להכשרת מדריכים; ואפילו בזק ביקשה להקים מערך לימודי תחת השם אקדמיה.

לכאורה, מדובר ביזמים חרוצים, שמציגים את מרכולתם באריזה הנחשקת של מוסד מוכר, בין אם בכוונת התחזות ובין אם בתום לב. כך או כך, הם לא כפופים למל"ג (המועצה להשכלה גבוהה), לא מוסרים לה דין וחשבון ולא זכאים לתו התקן היוקרתי שלה. המשמעות עבור התלמידים הפוטנציאלים היא שכספם מונח למעשה על קרן הצבי.



בסמכותה הבלעדית של המל"ג לאשר למוסד להשתמש בכינויים אקדמיה, אוניברסיטה, טכניון, מכון טכנולוגי, פקולטה, בית ספר גבוה, השכלה גבוהה או חינוך גבוה. השימוש בשם מכללה אינו דורש אישור של המל"ג - אך מכללה אקדמית בהחלט כן. מי שבוחר להתעלם מהחוק ולכנות מוסד בשם לא לו - צפוי לעונש של עד שנת מאסר.



בשנים האחרונות הגיעו למל"ג כ-40 פניות מדי שנה בנוגע לאקדמיות שלכאורה עוברות על החוק ומתחזות למוסדות מוכרים. ברוב המקרים, כולל אלה שהוזכרו כאן, לאחר כמה פניות של המחלקה המשפטית במל"ג הוחלף השם. כך, כיום רוזנבלום היא בעלי בית ספר למקצועות היופי, בן יוסף מלמד במכללה לגרפולוגיה וכך הלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully