וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי טפחות צפוי להוריד את יעד התשואה על ההון לכ-15%

מאת אתי אפללו

24.8.2010 / 6:47

בלעדי הסיבה להורדת היעד - דרישות הפיקוח להעלות את בסיס ההון. גם לאחר ההורדה, מזרחי טפחות יישאר עם יעד התשואה על ההון הגבוה במערכת הבנקאות



>> בנק מזרחי טפחות צפוי לפרסם יעד תשואה חדש על ההון ולהורידו מ-18% לכ-15%. הסיבה לשינוי - דרישת בנק ישראל מכלל מערכת הבנקאות להגדיל את בסיס ההון המקורי (הון מניות ועודפים שלא חולקו). מזרחי טפחות יפרסם את יעד התשואה המדיוק, לאחר שיסיים תהליך של הערכת הלימות הון ותיאבון סיכון עם בנק ישראל.



מזרחי טפחות, בניהולו של אלי יונס, פירסם את יעד התשואה על ההון השאפתני ביותר מבין הבנקים הישראליים, ולפיו בסוף 2013 יציג תשואה על ההון של 18%. ההנחות שעומדות בבסיס היעד הן הלימות הון מקורי של 6.7%, צמיחה שנתית בהכנסות של 8% וצמיחה שנתית בהוצאות של 4% בלבד. ואולם לפני חודשים ספורים החליט הפיקוח על הבנקים כי הלימות ההון המקורי בבנקים לא תפחת מ-7.5%. כלומר, בסיס ההון של הבנקים גדל, ואותה רמת רווח, משמעותה כעת היא תשואה נמוכה יותר.

המפקח על הבנקים הבהיר לבנקים כי הדרישה של 7.5% הון ראשוני היא דרישת מינימום, ולמעשה, הוא מצפה מהם להלימות הון ראשוני גבוהה יותר. כל בנק עובר בימים אלה תהליך של הערכת הלימות הון שנקרא icaap, וקובע יעדי הלימות הון שמתאימים לתיאבון הסיכון שלו. כמה מהבנקים כבר פירסמו החלטות הנוגעות להלימות ההון המקורי. בלאומי, למשל, נקבע כי הלימות ההון המקורי תנוע בין 8% ל-8.5%.



במזרחי טפחות עדיין לא נקבע יעד הלימות הון מקורי מדויק, ולאחר שייקבע היעד יוכל הבנק לפרסם את יעד התשואה על ההון המדויק. עם זאת, בשבוע שעבר בשיחה שערכה הנהלת הבנק עם אנליסטים לאחר פרסום הדו"חות, ציינו בהנהלה כי הם דבקים בתוכנית המקורית - כלומר, הם סבורים כי ימשיכו להציג צמיחה שנתית בהכנסות של לא פחות מ-8% וצמיחה שנתית בהוצאות של לא יותר מ-4%.



אם השינוי היחיד הוא בבסיס ההון, משמעות הדבר שיעד התשואה על ההון יורד, למעשה, לכ-15%, בהנחת יעד הלימות הון מקורי של 7.8%; אם היעד יהיה נמוך יותר ויגיע ל-7.6%, לדוגמה, יעד התשואה על ההון יעלה לכיוון ה-15.5%.



בסקירה שפירסם אתמול, אמר מנהל מחלקת המחקר במיטב, טרנס קלינגמן: "אנו מגיעים למסקנה כי מזרחי טפחות יכול להציג תשואה על ההון של 15% ב-2013, בדומה ליעד התשואה שנרמז על ידי ההנהלה בשיחת הוועידה".



למרות הירידה ביעדי התשואה, מזרחי טפחות עדיין יהיה הבנק עם יעד התשואה על ההון הגבוה במערכת. הבנקים מתקשים בשנתיים האחרונות להציג תשואה גבוהה על ההון בשל סביבת הריבית הנמוכה שמקטינה את המרווח שממנו הם מתפרנסים - בין הריבית שהם נותנים על הפיקדונות לבין הריבית שהם גובים על האשראי. למרות זאת, מזרחי טפחות הציג בשבוע שעבר דוח"ות כספיים טובים, והתשואה שלו על ההון ברבעון השני של 2010 הגיעה ל-12.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully