וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערי ריבית לא מוותרת על המכרז: "נעתור לבית משפט"

מאת נועם בר

24.8.2010 / 6:47

בלעדי ביולי הפסידה חברת שערי ריבית לקבוצת שווי הוגן במכרז על שירות ציטוטי הריביות. שערי ריבית: "הפיקוח טעה בחישוב הציון שלנו במכרז". חברות הביטוח מודאגות: "ייקח לנו זמן לבצע התאמות"



>> פחות מחודש לאחר שהכריז המפקח על הביטוח כי קבוצת שווי הוגן היא הזוכה במכרז על שירות ציטוטי הריביות ושערוך הנכסים - הקרב על השליטה בשירות נמשך.

חברת שערי ריבית, שהפסידה במכרז, טוענת שהפיקוח באוצר טעה בחישוב אחד ממרכיבי הציון שקיבלה במכרז, ובכך איפשר לקבוצת שווי הוגן לעקוף אותה בציון הסופי.



בנוסף טוענים גופים שהפסידו את המכרז לשווי הוגן כי הליך המכרז נגוע בניגודי אינטרסים משמעותיים, בשל היכרות וקשרים מעמיקים בין קבוצת שווי הוגן לבכירי אגף הפיקוח שערכו את המכרז.



במקביל לכך התאחדו חברות הביטוח והגישו גם הן מכתב משלהן למפקח על הביטוח, שבו הן טוענות כי החלפתה של שערי ריבית על ידי שווי הוגן עלולה לעורר בעיות, ודורשת מהן לבצע עדכוני תוכנה ובדיקות שונות שיארכו זמן רב מעבר ל-1 באוקטובר - התאריך המתוכנן לכניסתה של קבוצת שווי הוגן לשירות.



במכרז התמודדו בין היתר מול שערי ריבית חברת הדירוג מידרוג וקבוצת שווי הוגן של פרופ' צבי וינר מהאוניברסיטה העברית. וינר מייעץ לרשות ניירות ערך, והוא מקורב של המפקח על הביטוח עודד שריג, ומכיר אותו תקופה ארוכה עוד מימיו כאיש אקדמיה.



ככל הידוע, בשל הקשר עם וינר פסל שריג את עצמו מלהיות מעורב בתהליך בחירת הזוכה במכרז. מלבד וינר, שותפים בקבוצת שווי הוגן ניסים כהן, שהיה בעבר סגן ממונה בכיר למפקח על שוק ההון, וחברת הישגים תוכנה של חברת טריפל אי, הפועלת כספקית מידע פיננסי.



בקרב הגופים שהתמודדו טוענים כי לא ייתכן שניסים כהן, שמתוקף תפקידו בעבר באגף הפיקוח היה זה שערך את המכרז הקודם שבו זכתה שערי ריבית - יישב כיום באחת הקבוצות המתמודדות. "מלבד העובדה שכהן מקושר עם בכירי האגף כיום, הוא גם נחשף למודלים של הגופים השונים שהתמודדו אז במכרז, כשבכללם נמצא גם המודל של חברת שערי ריבית שזכתה אז במכרז", אמרו אתמול בקרב המתמודדים שהפסידו.



בימים האחרונים שלחה שערי ריבית כמה מכתבים לאוצר, שבהם טענה שבאגף הפיקוח טעו בחישוב הציון שלהם, טעות שעלתה לשערי ריבית בהפסד המקום הראשון במכרז. שערי ריבית איימה שאם הדבר לא יתוקן - היא תגיש בנושא עתירה מינהלית לבית המשפט.



ההתמודדות בוצעה לפי מספר פרמטרים: 75% מהציון הכללי במכרז הוקצה לאיכות המודל והמתודולוגיה, ו-25% הנותרים הוקצו למחיר שאותו מבקשת לגבות החברה הזוכה מהגופים המוסדיים.



בשערי ריבית מספרים שמבדיקת הציון שלהם מתברר שהם זכו במרכיב העיקרי של איכות המודל והמתודולוגיה בעוד שהם הפסידו במרכיב האחר - המחיר. לטענת שערי ריבית, באוצר עשו טעות בחישוב המחיר שאותו הם הציעו.



כפי שמסתמן כעת, נראה שהאוצר ייענה לבקשת חברות הביטוח וידחה את הפעלת המודל החדש של שווי הוגן לינואר 2011. לגבי טענות שערי ריבית על הטעות בחישוב ציון המכרז שלהם, אמרו אתמול גורמים באוצר שהטענות נבדקו ולא נמצאו נכונות.



ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "המכרז נערך באופן מקצועי, איכותי, שוויוני וללא משוא פנים על ידי ועדת המכרזים של משרד האוצר. התקבלה פנייה מאיגוד חברות הביטוח בנושא, משרד האוצר בוחן את כל הנדרש לצורך תיאום המעבר למודל החדש מבחינה תפעולית ומקצועית בצורה הטובה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully