וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדן ישראל לוחצת על חברי דן למכור לה את השליטה בדן רכב

מאת יורם גביזון

24.8.2010 / 6:47

החברה נערכת לפירוק השותפות עם חברי דן באמד ומנסה להגדיל את סיכוייה לזכות בשליטה בדן רכב במטרה להגדיל את מכירות UMI. רכשה בתוך שבוע 7.6% ממניותיה של דן רכב



>> קרדן ישראל ממשיכה להגדיל את אחזקותיה הישירות בדן רכב, העוסקת בליסינג תפעולי ובהשכרת רכב. קרדן ישראל רכשה בשבוע שעבר ושלשום 7.6% ממניותיה של דן רכב מידי גופים מוסדיים תמורת 39 מיליון שקל - מחיר ממוצע של 32.77 שקל למניה.

בכך הגדילה קרדן ישראל ל-40.9% את אחזקותיה בדן רכב במישרין ובעקיפין. דן רכב נשלטת על ידי אמד פיתוח והשקעות, הנמצאת בבעלותם השווה של קרדן ישראל וחברי חברת התחבורה דן במישרין ובעקיפין.



הרכישות, שהתבצעו במסחר בבורסה ובעסקות מחוץ לבורסה, נעשו, ככל הנראה, ממשקיעים מוסדיים, כמו קופות הגמל של אקסלנס וכלל ביטוח, שהחזיקו ב-7.3% וב-9.7% ממניות דן רכב.



אמד פיתוח והשקעות מחזיקה ב-54% ממניות דן רכב ששוויין הבורסאי מגיע ל-287 מיליון שקל. כמו כן מחזיקה אמד בנכסים מניבים ובקרקעות בשווי משוערך כולל של 475 מיליון שקל.



תיק ההשקעות של אמד בנדל"ן כולל נכסים, כמו בית ש.א.פ במתחם הבורסה ברמת גן המשתרע על פני שטח של 7,000 מ"ר, בית סלע באזור התעשייה בבני ברק ששטחו 3,655 מ"ר, 20 דונם בחולון המשמשים חניון לחברת האוטובוסים דן, ו-2.5 דונמים ברחוב היצירה ברמת גן. היהלום בתיק הנכסים של אמד הוא שטח של 8 דונמים ברחוב ארלוזורוב בתל אביב ששימש את חברת האוטובוסים ומיועד לבנייה למגורים ולמשרדים, ושוויו המשוערך מגיע ל-273 מיליון שקל.



השותפות בין קרדן לחברי דן עלתה על שרטון לאחרונה, ובדו"ח השנתי של קרדן ישראל נכתב כי התגלעו חילוקי דעות משמעותיים בין קרדן לחברי דן בנוגע ליישום הסכם בעלי המניות באמד. בקרדן ציינו שהם סבורים כי חברי דן הפרו את הסכם בעלי המניות באמד הפרות יסודיות ומהותיות, וכי הדירקטורים שמונו על ידי חברי דן פועלים משיקולים זרים, מפירים את חובת הנאמנות וחובת הזהירות ופוגעים בהתנהלותה התקינה של אמד. חברי דן טענו טענות דומות כלפי קרדן, ובפברואר 2010 החליט דירקטוריון אמד על הגשת תביעות אישיות נגד כל הדירקטורים בטענה להפרת חובות אמון, נאמנות וזהירות. בקרדן ציינו כי מתנהלת חליפת מכתבים בין עורכי הדין של הצדדים, אך לא שללו את האפשרות שהסכסוך יגיע לבית המשפט.



קרדן, שרואה על פי הודעתה מאתמול פוטנציאל רב בדן רכב - לנוכח דו"חותיה הכספיים והונה העצמי המסתכם ב-500 מיליון שקל - נערכת, כך נראה, לפירוק השותפות באמד ומנסה להגדיל את סיכוייה לזכות באחזקה בדן רכב. סביר להניח כי העובדה שדן רכב נסחרת בפרמיה נמוכה של 6% בלבד בהשוואה להונה העצמי - וזאת למרות היותה חברת ליסינג איתנה פיננסית ויצרנית קבועה של רווחים ותזרימים - אינה משפרת את היחסים בין קרדן ישראל לחברות דן.



חיזוק לשברולט



קרדן ישראל היא בעלת 40.5% מ-umi, יבואנית שברולט אופל ואיסוזו. נראה כי קרדן ישראל מנסה לייצר ל-umi זרוע ליסינג שתהיה צינור שיווק למכוניות שהיא מייבאת, ותחזק את יכולתו של המותג שברולט להתמודד עם מותגים חזקים ממנו בשוק הישראלי, כמו מאזדה של דלק מוטורס, טויוטה של יוניון מוטורס ויונדאי של כלמוביל.



יבואניות רכב אחרות, כמו לובינסקי, יבואנית פיג'ו וסיטרואן, והאחים קרסו שמנוהלת על ידי יצחק וייץ, לשעבר מנכ"ל דן רכב, כבר הלכו בדרך זו בניסיון למצוא פתרון להגדלת נתח השוק שלהן. לובינסקי רכשה את פריים ליס, והאחים קרסו, שמייבאת את מכוניות רנו, רכשה את אמפא ליס.



דן רכב אמנם רוכשת מכוניות של umi, אבל ייתכן שהיקפי המכירות אינם משביעים את רצונה של קרדן ישראל. דן רכב רכשה מכוניות מ-umi ב-57 מיליון שקל ב-2009 לעומת 48 מיליון שקל ב-2008 ו-38 מיליון שקל ב-2007.



דן רכב סיימה את הרבעון הראשון של 2010 ברווח של 18 מיליון שקל במחזור של 236 מיליון דולר לעומת רווח של 9.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009 ורווח של 63 מיליון שקל במחזור של מיליארד שקל ב-2009 כולה. הרווח הנקי של יבואנית הרכב umi גדל ב-21% ברבעון הראשון של 2010 לעומת הרבעון המקביל ב-2009 והסתכם ב-35 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully