וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה: עופר בכל זאת מרוויח על טאואר

חגי עמית

24.8.2010 / 6:47

BenchMarker



>> בשבוע שעבר הודיעה טאואר על הסדר עם בנק הפועלים ובנק לאומי, שלפיו תדחה תשלום קרן של 160 מיליון דולר עד ל-2013. היה זה הסדר שני שספגו הבנקים מהחברה בשנה האחרונה. גם המשקיעים המוסדיים בארה"ב ספגו לאחרונה מטאואר הסדר חוב, וכך גם בעלי האג"ח בישראל, שלהם חייבת טאואר 100 מיליון דולר.

בעלי האג"ח זכו לרמיזה על האפשרות לארגון מחדש של חוב החברה כלפיהם, כשמנכ"ל החברה דיבר על הצורך בביצוע תוכנית מקיפה לארגון מחדש של החובות. קצת מפתיע, לאור העובדה שאותו מנכ"ל, ראסל אולוואנגר, הוא גם זה שדיבר לפני שבועיים בראיון ל-themarker על המומנטום החיובי של החברה כך ש-2010 תהיה שנת המפנה בחברה.



טאואר, שהפסידה כמיליארד דולר במצטבר בעשור האחרון, הרגילה את שוק ההון לרעיון שמדובר בחברה ללא עתיד. ואולם הביצועים של מניית טאואר - שעלתה ב-130% ב-12 החודשים האחרונים - מעידים כי שוק ההון משנה את הקונספציה לגבי החברה.



ביצועי המניה שינו גם את הסטטוס של עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל. בשנים האחרונות התייחס השוק להתנהלותו של עופר בכל הנוגע לטאואר כאל התנהלות פילנתרופית. החברה לישראל המשיכה להשקיע בחברה למרות הפסדיה כי היא המפרנסת מאות משפחות במגדל העמק.



אבל טאואר נסחרת כיום בשווי שבו נסחרה בחמש השנים האחרונות. החברה לישראל מחזיקה כיום במניות טאואר בשווי של כ-350 מיליון דולר. לאורך השנים השקיעה החברה לישראל בטאואר כ-270 מיליון דולר בפערי מחירים עצומים.



אם בסוף שנות ה-90 הושקעו בחברה כ-10 מיליון דולר במחיר של כ-7 דולרים, הרי שההשקעה האחרונה של 20 מיליון דולר בטאואר נעשתה לפי מחיר מניה של 26 סנטים. ההשקעות בטאואר בשנים הקשות מציבות את החברה לישראל במצב סביר, כשהיא בוחנת את השקעתה עם תשואה של כ-30% - אבל עם תשואה מאכזבת של אחוזים בודדים לשנה בהתחשב בכך שמדובר בהשקעה על פני עשר שנים, וסבירה בהתחשב באיום פשיטת הרגל שמרחף מעל החברה בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully