וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת סגירת עסקת מעריב: הבנקים מקשיחים תנאים מול רכיב

מאת אופיר בר-זהר

24.8.2010 / 7:11

מקורבים לעסקה מאמינים כי החא תיסגר, אך מתריעים: "לפעמים עסקות לא יוצאות לפועל בגלל התנהגות כזאת"



הבנקים המעורבים בעסקת מעריב מקשיחים את תנאיהם עם התקרבות תאריך הסגירה הפיננסית, שנקבע ל-31 באוגוסט. מקורבים לעסקה אמרו ל-themarker כי לקראת סוף הדיונים נראה כי הבנקים מנסים לדחוף את זקי רכיב להתגמשות, ואמרו כי "במסגרת ההסדר עם בעלי החוב, ההנחה היתה שרכיב להוט מאוד בנוגע לביצוע העסקה, כך שאפשר יהיה לבקש ממנו קצת יותר".







ככל הנראה, ארבעה בנקים מעורבים בהליך המשא ומתן, אך הבנק העיקרי שהחוב של מעריב אליו הוא הגדול ביותר - בסך של 110 מיליון שקל - הוא בנק הפועלים. כדי לבצע את העסקה רכיב צריך להגיע להסדר עם הבנקים בשל החובות של מעריב החזקות אליהם. המקורבים לעסקה הביעו ביטחון כי היא תיסגר בתקופה הקרובה, אך במקביל ציינו כי "תמיד יש כאלה דברים במסגרת עסקות, ולפעמים הן לא יוצאות לפועל בגלל התנהגות כזאת".



ביוני דיווחה מעריב כי בנק הפועלים ויתר לה על אי עמידה בהתניות. החברה הציגה הפסד תפעולי תזרימי (ebitda) של 1.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה - ירידה של 52% לעומת הרבעון המקביל ב-2009. במעריב ציינו כי בנק הפועלים נתן כתב ויתור, שלפיו אי העמידה בהתניה פיננסית זו לא תיחשב כהפרה של ההתניות הפיננסיות עד סוף יוני 2010.



לפי ההסכם בין הצדדים, רכיב אמור להעביר למעריב סכום הקרוב ל-200 מיליון שקל, לרכוש את מניותיו של ולדימיר גוסינסקי ב-20 מיליון שקל נוספים, ואף להזרים כ-60 מיליון שקל לחברה. עם השלמת העסקה יחזיקו רכיב ועופר נמרודי 44% ממעריב כל אחד, והשאר יוחזק בידי הציבור. רכיב אף צפוי להתמנות ליו"ר הדירקטוריון בעיתון.



מרכיב לא נמסרה תגובה. מבנק הפועלים נמסר: "איננו מגיבים על לקוחותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully