וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק על חברת התוכנה 3Par מתגבר: דל צפויה להעלות הצעת הרכש שלה

סוכנויות הידיעות

24.8.2010 / 8:43

HP הגישה אתמול הצעה מתחרה להצעת הרכש של דל בשווי 1.6 מיליארד דולר



יצרנית המחשבים מתכוונת להעלות את הצעת הרכש שלה עבור חברת התוכנה ואחסון המידע 3par, כך דיווחו מקורות המקורבים לחברה, לאחר שחברת הגישה הצעת רכש מתחרה גבוהה יותר. בשבוע שעבר הסכימה דל לשלם כ-1.15 מיליארד דולר עבור 3par, אך אתמול הגישה hp הצעה בשווי 1.6 מיליארד דולר, גבוהה כמעט בשליש מהצעת דל.



דל ו-hp, יצרניות המחשבים הגדולות בעולם, מעוניינות שתיהן להתרחב מעבר לשוק המחשבים האישיים בשנים האחרונות אל תוך שוק אחסון המידע וה-it, במטרה להגדיל את רווחיהן. רכישת 3par תסייע להן להתחרות בסיסקו וביבמ בשוק השרתים. מכירות המחשבים האישיים היוו פחות משליש מהכנסותיה השנתיות של hp בשנת הכספים הקודמת, וכחצי מהכנסותיה השנתיות של דל.



3par, שנוסדה ב-1999, מייצרת מערכות שמסייעות לחברות לאחסן ולנהל מידע באופן יעיל יותר. באפריל 2010, החברה דורגה במקום הרביעי ברשימת חברות הטכנולוגיה בעלות הצמיחה המהירה ביותר. עם זאת, החברה עדיין אינה רווחית. הכנסותיה הסתכמו ב-194.3 מיליון דולר בשנת הכספים של החברה, שהסתיימה במארס, עלייה של 5.2% לעומת השנה הקודמת.



בעוד ש-hp מציעה לרכוש את 3par תמורת 24 דולר למניה, דל הסכימה לרכוש את החברה ב-18 דולר למניה. דל כבר מחזיקה ב-33% מ-3par. מניית 3par, שנסחרה ברמה של 9.65 דולרים לפני הצעת הרכש של דל, זינקה אתמול לאחר הצעת הרכש של hp ב-45% למחיר של 26.09 דולר במסחר בוול סטריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully