וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפשיטה על המאפיה: משטרת איטליה מתחקה אחר מעלימי מס במקומות בילוי ונופש קיציים

סוכנויות הידיעות

24.8.2010 / 8:57

המעלימים, כמו בעלי היאכטות והמועדונים, לא שילמו השנה מסים בשווי 10 מיליארד יורו לפי הערכות הממשלה



משטרת איטליה פושטת בימים אלה על מועדוני יאכטות, מועדוני ריקודים, חופים ומקומות נוספים מוונציה ועד סיציליה כדי לאתר מעלימי מס עמידים. לטענת ממשלת איטליה, המעלימים לא שילמו מסים בשווי 10 מיליארד יורו (13 מיליארד דולר) השנה. ממשלתו של נשיא איטליה סלביו ברלוסקוני התחייבה להיאבק בכלכלה השחורה כדי להתמודד עם הגירעון התקציבי הגדול ביותר באירופה, הנאמד בכ-116% מהתמ"ג.



"האנשים פה די מודאגים", אמר מאריו קלברס, הבעלים של יאכטה באורך 10 מטרים לבלומברג. 20 פקחים ערכו חיפושים בנמל בו עוגנת היאכטה של קלברס אחרי מעלימי מסים. "אני לא מודאג, אני שילמתי את המסים שלי, אבל זה לא בסדר שהם שמים להם למטרה לחפש בעלי יאכטות. אם אני קונה יאכטה, אני מסייע לעובדים שייצרו אותה ומסייע לכלכלה", הוסיף קלברס.



העלמות המס נפוצות באיטליה, אחת מהמדינות העשירות ביותר בעולם לפי תמ"ג לנפש, אך רק 0.2% מהאוכלוסייה שמשלמת מסים דיווחה על הכנסות של למעלה מ-200 אלף יורו בשנה. ברלוסקוני אמר מוקדם יותר השנה כי 22% מהכלכלה האיטלקית נכללים בכלכלה השחורה, ואיטליה למעשה מפסידה 100 מיליארד יורו בשנה.



חופשת הקיץ, שבה העסקים שעל החופים באיטליה רושמים הכנסות נאות, היא תקופה אידיאלית עבור המשטרה המקומית לערוך סריקות כדי למצוא מעלימי מסים בנמלי היאכטות, במסעדות ובאתרי הנופש. "אנחנו מאמינים שמעלימי מס רבים נמצאים במקומות האלה", אמר לואיג'י מג'יסטרו, בכיר ברשות המסים האיטלקית ברומא. "בקרב בעלי היאכטות, לפעמים אנחנו מוצאים שלחלקם אין אפילו הכנסה שנתית מספקת כדי לרכוש לעצמם כלי שיט שכזה", הוסיף.



הפקחים הסמויים, הלובשים חולצות t, מכנסיים קצרים וכפכפים. לפי התכנון, חיפושיהם יניבו לפחות 25 אלף צ'קים בקיץ הנוכחי. "בחודשים הראשונים של מבצע החיפושים הצליחה איטליה להשיב עשרות מיליוני יורו למס ההכנסה", אמר מג'יסטרו.



"בקפרי מצאנו אדם ביאכטת פאר, אשר באופן רשמי טען כי אין לו נכסים ולמעשה הוא חי מקצבת אבטלה", אמר מג'יסטרו. "בתחילה הוא אמר שהוא לא יודע של מי היאכטה, ולאחר שבדקנו מצאנו כי הוא ניהל חיי יוקרה ובבעלותו מספר נכסים. כמובן שהוא לא הצהיר על אף אחד מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully