וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי בן ש"ך מוביל השקעה של 15 מיליון דולר לסטארט אפ שלו פטרהטק

גיא גרימלנד

24.8.2010 / 10:05

פטרהטק חתמה על הסכם עם קבוצת פז לפריסת מערכותיה בתחנות הדלק של פז בישראל



חברת פטרהטק הישראלית, שפיתחה מערכת מבוססת טכנולוגיה לתחום התדלוק וניהול ציי רכב, גייסה בשבוע שעבר 15 מיליון דולר מחברת אלגני קפיטל (alleghany capital), חברה הבת בבעלות מלאה של החברה האמריקנית אלגני קורפוריישן (alleghany corporation). בעל המניות הגדול בפטרהטק הוא מודי בן ש"ך, לשעבר מנכ"ל קבוצת פז ומבעליה של הקבוצה. בן ש"ך מכהן גם כיו"ר פעיל של החברה ונחשב ל"רוח החיה" שמאחורי החברה.



זהו סבב גיוס הון השלישי שהחברה מבצעת, לאחר שסבב גיוס הון הקודם בהיקף של 20 מיליון דולר לפי שווי של 40 מיליון דולר בוצע בתחילת 2009. קודם לכן החברה גייסה כמה מאות אלפי דולרים מקבוצת ההשקעות מטר קפיטל.



משקיעים נוספים בחברה הם גשרי אסיא, אבי לאומי, סטיבן בלומגארט, חיים גינדי, ארגון שי, מאט הרוני, אילנה לוביא, ישעיהו ויל שי ועודד בן דוד. מבחינה פיננסית, פטרהטק הינה חברה נטולת התחייבויות, ובקופתה אחרי הגיוס סכום של למעלה מ-20 מיליון דולר.



פטרהטק, שמשרדיה הראשיים ממוקמים בהוד השרון, הוקמה ב-2005 על ידי יואב וילנאי, בנו של סגן שר הביטחון, ואבי ילון המכהן כמנכ"ל החברה. וילנאי וילון הינם יוצאי קבוצת פז וכיהנו בה במשך שנים בתפקידי ניהול שונים. מוצר הדגל שפיתחה פטרהטק הוא מערכת ה-gasngo המבוססת על טכנולוגיה אלחוטית הכוללת טכנולוגיית שבבי rfid פאסיבי.



המערכת של החברה מאפשרת ניהול, בקרה, מעקב ופיקוח עבור תדלוק ציי רכב. לצד מערכת התדלוק, פטרהטק מציעה גם שירותים הסובבים את המערכת. בין היתר מדובר בהתקנה, הטמעה, סליקת כספים, וניהול של המערכות המיועדות לפיקוח ושליטה על ציי רכב.



כיום יש לפטרהטק חברות בנות במקסיקו, במדינות חבר העמים ובארה"ב, ובכוונתה לחדור גם למדינות נוספות. בישראל חתמה החברה על הסכם עם קבוצת פז, במסגרתו סוכם כי פז תפרוס בקרוב את המערכות של פטרהטק בכל תחנות הדלק שלה בישראל.



מודי בן ש"ך מסר: "גיוס ההון הנוכחי ישמש את החברה להרחבה ולהעמקת פעילותה בעולם ובארץ. עליית מחירי הדלקים בעולם הביאה לכך שההקפדה על הוצאות הדלק הפכה לנושא מרכזי בכל התאגידים המפעילים ציי רכב. בימים אלה אנו מנהלים משאות ומתנים במדינות נוספות, בחלקן אף הוחל בהפעלת פיילוטים שונים ואנו מאמינים כי הם אף יבשילו בקרוב לכדי עיסקאות". המתחרה העיקרית של החברה היא אורפק הישראלית שאף היא מפתחת מערכת דלקנים אלחוטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully