וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות להגנת הצרכן: על כלל תעופה להסיר כל פרסום מטעה ביחס לכרטיסים מוזלים

עירית רוזנבלום

24.8.2010 / 14:52

הרשות בדקה תלונות צרכנים שמהם עלה כי לא ניתן לרכוש בכלל תעופה כרטיסי טיסה במחירים המתפרסמים באתר



הממונה על הרשות להגנת הצרכן, עו"ד תמר פינקוס, הורתה לחברת כלל תעופה להסיר מייד כל פרסום מטעה באשר לכמות הכרטיסים הזולים העומדים למכירה, וכן לתקן את התקנון המתפרסם באתר האינטרנט.



הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן בדקה תלונות צרכנים שמהם עלה כי לא ניתן לרכוש בחברת כלל תעופה כרטיסי טיסה במחירים המתפרסמים באתר. כלל תעופה היא חלק מקונצרן אי.די.בי.



עו"ד פינקוס מבהירה כי גם על העוסק במכר מרחוק (כמו האינטרנט - ע"ר), לגלות לצרכנים מה היא כמות הטובין שבמלאי, במקרה זה מספר הכרטיסים הזולים. כלומר, העוסק (במקרה זה חברת כלל תעופה) יכול בהחלט לומר שהכמות שנמצאת בידו היא "0", ושאין בידו מלאי כלל שהוא יכול להציע לצרכן.



מבדיקת התלונות התברר, כי אכן אין קשר בין מחיר הטיסה המתפרסם לבין אפשרות הצרכן לרכוש כרטיס במחיר זה בפועל - אם משום שהכרטיסים הזולים אינם נמצאים במלאי ואספקתם תלויה בספק ואם משום שהספק הודיע לחברת כלל תעופה כי הכרטיסים הזולים אינם קיימים עוד.



מכלל תעופה נמסר: "אנו מקפידים למלא אחר הוראות החוק להגנת הצרכן. תקנון החברה מתייחס לזכות הביטול כפי שנדרש בחוק בסעיף 25 לתקנון. כל המחירים המופיעים באתר הינם מחירים אמיתיים עבור מוצרי תיירות אמיתיים". בעקבות פניית הממונה על הרשות להגנת הצרכן, בחברת כלל תעופה בודקים מחדש את אופן הצגת המחירים באתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully