וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וזף שטיגליץ: "אירופה נמצאת בסכנת מיתון חוזר בעקבות תוכניות הצנע"

סוכנויות הידיעות

24.8.2010 / 14:54

"בגלל שאירופה מתמקדת בהורדת הגירעון ל-3% מהתמ"ג - שהוא מספר מלאכותי, היא נמצאת בסיכון למיתון חוזר"



פרופ' ג'וזף שטיגליץ, מבכירי הכלכלנים בעולם וחתן פרס נובל, אמר כי כלכלת אירופה נמצאת בסכנת מיתון חוזר בעקבות קיצוצי ההוצאות של ממשלות ברחבי האיזור במטרה להוריד את גירעונותיהן התקציביים.




"לקצץ בהשקעות בעלות תשואה גבוהה רק כדי להראות כאילו הגירעון קטן יותר זה צעד טיפשי", אמר שטיגליץ בראיון לתחנת הרדיו האירית rte. מדינות גוש היורו הגבירו המאמצים להקטין את הגירעון התקציבי שלהן אל מתחת ל-3% מהתמ"ג שהציב האיחוד האירופי, לאחר שמשבר החובות של יוון מוקדם יותר השנה הביא לירידה בביטחון המשקיעים במטבע האירופי. "בגלל שכל כך הרבה מדינות באירופה מתמקדות במטרה הזו, ה-3%, שהוא מספר מלאכותי שאינו משקף את המאזן המלא של תקציבי הממשלות - אירופה נמצאת בסיכון למיתון חוזר", אמר שטיגליץ.



הגירעון הממוצע בגוש היורו צפוי להתרחב לכדי 6.6% מהתמ"ג השנה לעומת 6.3% ב-2009, לפי הערכות הנציבות האירופית בחודש מאי. ממשלת יוון מתכננת לקצץ את הגירעון התקציבי שלה מ-13.6% בשנה שעברה ל-8.1% השנה, ולהגיע לגבולות האיחוד האירופי בשנת 2014.



הגירעון התקציבי של אירלנד נחשב בשנה שעברה לגבוה מבין מדינות גוש היורו, ועמד על 14.3% מהתמ"ג. הגירעון של אירלנד צפוי לרדת ל-11.7% השנה. "ברור שאירלנד לבדה היא קטנה מידי בשביל לקבוע מה קורה לכלכלת אירופה כולה", אמר שטיגליץ. "אבל אם גרמניה, בריטניה ומדינות נוספות יצטרפו לגישת הצנע המוגזמת הזו, אירלנד תסבול", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully