וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי שוקל לערוך מבחנים עמידות תכופים יותר

סוכנויות הידיעות

24.8.2010 / 14:49

מבחני העמידות ביולי בחנו את יכולת הבנקים להתמודד עם נסיגה כלכלית וירידה בשוקי האג"ח הממשלתיות



הבנקים הגדולים באירופה עשויים לעמוד בפני מבחני עמידות תכופים יותר, על מנת להגביר את הביטחון במגזר הבנקאי ביבשת, כך אמר בכיר באיחוד האירופי.



האיחוד האירופי שוקל לחזור מדי פעם על מבחני העמידות, כמו אלה שנערכו בחודש שעבר לבנקים באירופה, אמר אולי רן, הממונה על העניינים המוניטריים והכלכליים בנציבות האירופית, בראיון לבלומברג.




"זה משהו שאנחנו צריכים לדון בו עם שרי האוצר", אמר רן. מבחני העמידות, לדבריו, הם "כלי מאוד יעיל להגברת הביטחון, למען שקיפות ויציבות", אמר רן, אשר ייפגש עם שרי האוצר של האיחוד האירופי בבריסל ב-7 בספטמבר.



הרגולטורים באיחוד האירופי מבצעים מדי שנה מבחני עמידות לבנקים הגדולים ביבשת. בחודש שעבר 91 בנקים, המהווים 65% מהמגזר הפיננסי באירופה, עמדו למבחן, אשר בדק את יציבותם בתרחיש של נסיגה כלכלית וירידה בערך האג"ח הממשלתיות של מדינות היבשת.



שבעה בנקים כשלו במבחני העמידות של החודש שעבר - ביניהם בנק המשכנתאות הגרמני היפו ריל אסטייט, חמישה בנקים בספרד ובנק ביוון. שבעה הבנקים שנכשלו ידרשו במצטבר לגייס הון נוסף בהיקף של כ-3.5 מיליארד יורו (4.5 מיליארד דולר) כדי להבטיח את יכולתם להתמודד עם החרפה של המשבר הכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully