וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שווה מילה בודדת עבור גלובוס מקס? 318 אלף שקל במזומן ושעבוד בשווי 44 מיליון שקל

טל לוי

24.8.2010 / 18:35

בעלי איגרות החוב של גלובוס מעוניינים לקבל עוד 318 אלף שקל; גלובוס טוענת כי עמדה בחוזה



כמה שווה מילה בודדת בחוזה משפטי? במקרה של חברת גלובוס מקס מדובר ב-318 אלף שקל במזומן ובשיעבוד ששוויו 44 מיליון שקל.



חברת גלובוס מקס, המחזיקה בין היתר בקולנוע ה-imax שבאילת, ערכה בחודש מאי הסדר חוב מול בעלי איגרות החוב במסגרתו התחייבה להעביר לידיהם 44 מיליון שקל בשני תשלומים: הראשון, 39 מיליון שקל אמור היה להיות משולם ב-13 ביוני והשני, 5 מיליון שקל, אמור להשתלם בעוד כשנה.



הנאמן לאיגרות החוב, חברת הרמטיק, מחזיק בינתיים במסמכי שעבוד עבור קולנוע איימקס באילת וכן שעבוד שוטף כללי על חלק מנכסי החברה. סך השעבודים מסתכם בכ-44 מיליון שקל – בדומה לשווי ההסדר. עם התשלום הראשון, אמור היה הנאמן להחזיר את מסמכי השעבוד לחברה במטרה לבטל את השעבוד ולשחרר את הנכסים. גלובוס זקוקה לנכסים הללו שכן הכסף המוחזר לבעלי איגרות החוב מגיע מצד שלישי (בעלי השליטה בגלובוס) אשר מעוניין בבטוחה בדמות הנכסים.



אתמול הודיעה גלובוס כי בכוונתה לתבוע את הנאמן "אשר פעל בחוסר תום לב" מאחר ולא הפקיד את מסמכי הנאמנות בידי עו"ד זאב הולנדר המייצג את גלובוס. הרמטיק, מצידה, פנתה לבית המשפט על מנת שיורה לה האם להשיב את מסמכי השיעבוד לגלובוס.



ומהי המחלוקת הקיימת? ובכן, ההסכם קובע כי איחור של עד 15 ימי עסקים לא ייחשב ל"הפרה יסודית" של ההסכם. ופירוש הדבר כי התשלום שהעבירה גלובוס לא יישא עלויות הצמדה וריבית. בפועל, אכן שילמה גלובוס את 39 מיליון השקלים ב-4 ביולי.



עם זאת, בעלי איגרות החוב טוענים כי המתנה של 15 ימי עסקים היא אמנם לא הפרה יסודית אבל היא בהחלט הפרה ("רגילה") של החוזה ולכן עליהם לקבל גם תוספת של 318 אלף שקל עבור מדד המחירים לצרכן. הרמטיק מצידה נמצאת בבעיה שכן אם תשיב לגלובוס את מסמכי השעבוד היא תיתבע בידי בעלי איגרות החוב ואם לא תשיב, היא תיתבע על ידי גלובוס. לכן פנתה הרמטיק לבית המשפט בבקשה שיחליט האם 15 ימים מהווים הפרה "יסודית" של ההסכם, הפרה "רגילה" או שמא עמדה גלובוס בחוזה.



בגלובוס משמיעים טענה נוספת: החברה התחייבה לשלם את שכר הנאמן ואף מסכימה לכך. אך בעלי איגרות החוב דורשים סכום נוסף של 30 אלף שקל כשכר טירחה לעו"ד נוסף שייצג אותם. גלובוס טוענת כי לא קיבלה תביעה בעניין הסכום וכי מעולם לא הסכימה לשלמו. "לא נכנע לסחטנות שמטרתה לסחוט עוד 30 אלף שקל", אומרים שם. כעת יאלצו הצדדים להמתין להחלטת בית המשפט. ההערכות הן כי מדובר בהמתנה של חודשיים-שלושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully