וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בבנק הפדרלי: הסכנה של מיתון בארה"ב עלתה

24.8.2010 / 21:25

צ'רלס אוונס, נשיא הבנק הפדרלי של שיקגו, אמר כי מיתון חוזר הוא לא התרחיש הסביר ביותר. עם זאת הוסיף כי הוא חושש בשל חולשתה של ההתאוששות הכלכלית

הסכנה של מיתון חוזר בארה"ב עלתה באופן משמעותי בחצי השנה האחרונה", כך אמר היום נשיא הבנק הפדרלי של שיקגו, צ'רלס אוונס. את הדברים אמר אוונס זמן קצר לאחר שאיגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR) דיווח כי מכירות הבתים הקיימים נפלו ביולי בקצב החד אי פעם לשפל של 15 שנים.

אוונס הוסיף כי למרות שמיתון חוזר אינו התרחיש הסביר ביותר, האבטלה הגבוהה והמצב הקשה בשוק הדיור מכבידים על ההתאוששות הכלכלית בארה"ב. "מיתון חוזר הוא לא התרחיש הסביר ביותר, אך אני חושש בשל חולשתה של ההתאוששות הכלכלית", אמר אוונס בכנס העוסק בשוק הדיור באינדיאנפוליס.

אוונס הוסיף כי בשל ההאטה בהתאוששות הכלכלה, מדיניות הבנק הפדרלי של השארת הריבית ברמת שפל היא המדיניות הנכונה, והעריך כי האבטלה בארה"ב - העומדת כיום על 9.5% - תישאר גבוהה במשך זמן רב.

אתמול אמר נשיא הבנק הפדרלי של קנזס, תומס הניג, כי רכישת בית בארה"ב בתור השקעה היא טעות, בשל עודף ההיצע בשוק. "אם העם האמריקאי מחפש הזדמנות השקעה בשוק הדיור, אני חושב שהם עושים טעות", אמר הניג. "אני לא חושב שהכלכלה של ענף הדיור נועדה לכך. מה גם שברגע זה, העובדה היא שיש עודף היצע".

מוקדם יותר היום דיווח איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR) כי מכירות הבתים הקיימים בארה"ב רשמה את הירידה החדה ביותר אי פעם לשפל של 15 שנה, לאחר שהקלות המס הפדרליות לרוכשי בתים פקעו ובעקבות ההאטה הכלכלית בארה"ב.

מכירות הבתים הקיימים נפלו בחודש יולי ב-27.2% לקצב שנתי של 3.83 מיליון לעומת קצב שנתי של 5.26 מיליון בתים בחודש קודם לכן. מדובר בירידה החודשית החדה ביותר מאז החל תיעוד הנתונים ב-1968.

מכירות הבתים החד-משפחתיים נפלו לשפל של 15 שנה, בעוד שמלאי הבתים העומדים למכירה עלה ב-2.5% ל-3.98 מיליון. בקצב המכירות הנוכחי, יידרשו 12.5 חודשים כדי למכור את מלאי הבתים בארה"ב - הרמה הגבוהה ביותר מאז 1999.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully