וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל גרוס: הממשל חייב להתערב בשוק המשכנתאות כדי להחיות את שוק הדיור

סוכנויות הידיעות

24.8.2010 / 23:03

גרוס: "95% מהמשכנתאות שהוענקו בשנה האחרונה גובו בערבויות ממשלתיות; השוק התרגל לסיוע"



אם הממשל האמריקאי לא יתערב - צפויה מכה אנושה לשוק הדיור ולהתאוששות הכלכלית בארה"ב, כך אמר ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו, במכתב החודשי שלו למשקיעים.



בתחזית ההשקעות החודשית שלו, כתב גרוס כי הממשל האמריקאי חייב להתערב בשוק המשכנתאות, כדי לסייע בהחייאתו של שוק הדיור ולמנוע חזרה של כלכלת ארה"ב למיתון. לדבריו, אם לא תהיה התערבות - התוצאה תהיה מכה אנושה לכל סיכוי של התאוששות כלכלית שתונע על ידי שוק הדיור, בשל הריבית על משכנתאות שתעלה לדבריו לרמה של 4% ללא תמיכה ממשלתית.



"95% מהמשכנתאות שהוענקו ב-12 החודשים האחרונים הוענקו בעזרת ערבויות ממשלתיות. השוק הפרטי לא היה קיים, משום שהחברות גבו ריבית גבוהה מדי", אמר גרוס, שהציע כי הממשל יאחד בין ענקיות המשכנתאות הממשלתיות פאני מיי, פרדי מאק וסוכנויות הדיור השונות לגוף אחד שיערוב לרוב המשכנתאות הקיימות והעתידיות בארה"ב.



"לאחר שהתרגלנו לשוק דיור שנתמך ומסתייע בדוד סאם, לא ניתן להיגמל מההרגל בבת אחת ולעבור מיד לשוק משכנתאות פרטי", אמר גרוס, "על משלמי המסים להיות מוגנים באמצעות רגולציה הדוקה, מקדמות ראויות וקרן ביטוח שתמומן על ידי עמלה של 0.5%-0.75% משווי המשכנתא". לולא תמשיך הממשלה לסייע לשוק הדיור, הזהיר גרוס, ההשפעה על שוק הדיור ועל הכלכלה תהיה הרסנית, והריבית על משכנתאות תעלה עד לרמה של 4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully