וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני ברק: אין תובע, עברייני הבנייה חוגגים

שלומית צור

25.8.2010 / 8:10

דייר שפנה לעיריית בני ברק בעקבות עבירות בנייה של שכנו נאלץ לעתור לביהמ"ש מכיוון שהעירייה לא טרחה לטפל בעניין. העירייה: בינתיים מונה תובע חדש

דיירים בבני ברק שסובלים מעבירות בנייה של שכניהם פונים לעירייה, אך זו לא תמיד טורחת לאכוף את החוקים.

באחרונה קיבלה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיכל אגמון-גונן, את עתירתם של בני משפחת חבקין מבני ברק, לאחר שהרשויות השונות לא אכפו את עבירות הבנייה שביצע שכנם. השופטת הורתה לעיריית בני ברק להגיש כתב אישום נגד השכן.

משפחת חבקין, המתגוררות שנים רבות בקומה השנייה בבניין ברחוב טרפון 8 בבני ברק, גילתה כי הדייר בדירה מעל מבצע עבודות הרחבה במטרה להוסיף לדירה שני חדרים, אף שניתן לו היתר להוספת חדר אחד בלבד. המשפחה, שטענה כי נגרם לה נזק רב כתוצאה מהעבירה, פנתה לעירייה ולוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבקשות חוזרות ונשנות, כדי שיטפלו בעניין.

נציגי העירייה ביקרו במקום ובדקו אם אכן התבצעה חריגה. הם אפילו ציינו במכתב שנשלח למשפחה כי גילו חריגות בנכס, ועל כן יוגש כתב אישום נגד השכן. ואולם הדייר המשיך לבנות ללא הפרעה, ולבסוף השלים את הבנייה ואיכלס את החדרים.

משראתה כי הפניות לעירייה לא מועילות, הגישה משפחת חבקין עתירה מינהלית, באמצעות עוה"ד צבי שוב ויפעת בן-אריה, נגד עיריית בני ברק, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה והוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. במהלך הדיון התברר כי התובע העירוני של עיריית בני ברק שוחרר מתפקידו מבלי שמונה לו מחליף, כך שלא היה מי שיגיש כתבי אישום, ועברייני הבנייה נהנו מההפקר.

השופטת קבעה כי יש להרוס את הבנייה הלא חוקית שביצע הדייר, וכן יש לרשום הערת אזהרה על הנכס בגין חריגות הבנייה בטאבו. כמו כן, הורתה השופטת כי בתוך 30 יום ממועד מינוי תובע עירוני יש להגיש כתב אישום כנגד הדייר.

"לא ניתן ליטול את החוק לידיים, ומי שיגרום להוצאות כתוצאה ממעשים אלה ישלם את אותם עד השקל האחרון", אמרה אגמון-גונן. היא פסקה כי הדייר והעירייה יישאו בהוצאות המשפט.

מעיריית בני ברק נמסר: "חבל שאיש לא בדק את הבעיה בקשר לתובע העירוני, שבשל סיבות שונות הפסיק לעסוק בענייני תכנון ובנייה, והוא יעסוק מכאן ולהבא רק בטיפול בעבירות על חוקי עזר עירוניים. בעקבות זאת, מונה עו"ד אריאל יונגר, היועץ המשפטי לוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית בני ברק, לתובע עירוני בנושאי בנייה. פער הזמן באיוש תפקיד התובע העירוני לבנייה גרם לאי הטיפול ההולם. משום כך, העירייה שוקלת להגיש ערעור על ההחלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully