וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P הורידה את דירוג האשראי של אירלנד ברמה אחת ל-AA מינוס

סוכנויות הידיעות

25.8.2010 / 8:11

בעקבות החששות בנוגע לעליית עלויות התמיכה במגזר הבנקאי באירלנד; עלולה להוריד שוב את הדירוג



סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס (s&p) הורידה את דירוג האשראי של אירלנד בשלב אחד ל-aa מינוס, בשל החששות בנוגע לעליית עלויות התמיכה בבנקים במדינה.



s&p העלתה את הערכות מימון התמיכה בבנקים לכדי 50 מיליארד יורו (63 מיליארד דולר) לעומת הערכות קודמות ל-35 מיליארד יורו. דירוג האשראי של אירלנד הוא כעת הנמוך ביותר מאז שנת 1995.



"הורדה נוספת בדירוג האשראי של אירלנד היא אפשרית אם העלות של התמיכה במגזר הבנקאות באירלנד תמשיך לעלות או אם התפתחויות כלכליות יובילו לכך שממשלת אירלנד תתקשה לעמוד בהתחייבויותיה הפיסקאליות", כך דיווחה s&p בהודעת החברה.



אירלנד התמודדה עם המיתון החמור ביותר בתולדותיה בעקבות סיומו של שגשוג בענף הנדל"ן שהיה קרוב לעשור והיחלשות המערכת הפיננסית כמעט לכדי קריסה. ראש ממשלת אירלנד, בריאן קוואן, מנסה לשכנע את המשקיעים שהמדינה מסוגלת לעמוד בהתחייבויותיה הפיננסים ובעלויות חילוץ אנגלו אייריש בנק - אשר הולאם בשנה שעברה לאחר עלייה בחובות האבודים.



הפער (ספרד, spread) בין התשואה שדרשו אתמול המשקיעים על רכישת אג"ח ממשלתיות של אירלנד לעומת אג"ח ממשלתיות של ממשלת גרמניה עלתה אתמול לרמת שיא של 3.18%.



סוכנות דירוג האשראי של אירלנד הודיעה כי ההערכות של s&p הן שגויות וכי ההחלטה היתה מבוססת על הערכות מוגזמות של עלויות התמיכה במגזר הבנקאי. בנוסף הודיעה הסוכנות כי למדינה מימון מספק עד לרבעון השני של 2011 לפחות. דובר של משרד האוצר האירי אמר כי המדינה מתכננת להוריד את הגירעון התקציבי מתחת לגבול העליון של האיחוד האירופי - 3% מהתמ"ג - עד לסוף שנת 2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully