וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הין נחלש ב-0.5% מול הדולר לאחר שאתמול הגיע לרמת שיא של 15 שנה

סוכנויות הידיעות

25.8.2010 / 8:22

שר האוצר היפני אמר כי הוא מוכן לנקוט את הצעדים הדרושים כדי להתמודד עם התחזקות הין אל מול הדולר



שר האוצר היפני יושיהיקו נודה אמר כי הוא מוכן לנקוט את הצעדים הראויים כדי להתמודד עם התחזקות הין. אלה הן המילים החזקות ביותר שאמר עד כה שר האוצר בנוגע להתחזקות הין לרמת שיא של 15 שנה מול הדולר אתמול.



"עלינו לנקוט צעדים כנדרש, למרות שאני מתכנן להמשיך ולעקוב אחר תנודות המטבע בענין רב", כך אמר נודה לכתבים בטוקיו, והוסיף: "ההנחה הבסיסית שלי היא שהתנודות עד כה היו חד צדדיות".




אתמול התחזק הין היפני לרמה של 83.6 ין לדולר, הרמה הגבוהה ביותר מאז יוני 1995. הבנק המרכזי של יפן שוקל צעדי הקלה מוניטריים, כך דיווח הבוקר העיתון "ניקיי" היפני, מבלי לציין מהיכן קיבל את המידע.



"הכלכלה היפנית בסכנת חזרה למיתון אם המטבע ימשיך להתחזק", כך אמר יושיהיקי שילנקה, כלכלן בכיר בנכון המחקר דאי צ'י לייף בטוקיו לבלומברג, והוסיף: "המשקיעים מניחים שהממשלה והבנק המרכזי של יפן לא יעשו כלום, אז חשוב עבור שני הגופים להראות לציבור שיש בכוונתם לפעול.



המטבע היפני נחלש כעת מול הדולר האמריקאי ב-0.5% ונסחר ב-84.315 ין לדולר. הין נסחר ב-106.8 ין ליורו.



צמיחה היצוא מיפן הואטה זה החודש החמישי ברציפות ביולי, ועמדה על 23.5% לעומת החודש המקביל ב-2009. דו"ח היצוא מספק הוכחה נוספת לכך שהחזרה לצמיחה ביפן - המונעת על ידי יצוא בעיקר - מאבדת מומנטום. התמ"ג היפני צמח בשיעור האיטי ביותר זה שנה ברבעון השני של 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully