וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות בחרה בגופים שיעניקו שירותים ל-23 קופות מפעליות שמנהלות 28 מיליארד שקל

מאת חיים ביאור

25.8.2010 / 8:46

הגופים יקבלו בתמורה 0.1% בשנה מהנכסים המנוהלים



ההסתדרות השלימה שלשום את הליך הבחירה של גופים שיספקו שירותי תפעול ל-23 קופות מפעליות, המנהלות נכסים בהיקף כולל של 28 מיליארד שקל. בסך הכל בחר אגף הפנסיה של ההסתדרות, בראשות רו"ח זאב חושינסקי, בתשעה גופים מתוך 15 הצעות שקיבל מגופים פיננסיים שונים.



הגופים שנבחרו הם: בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק יהב, ד.ש.ס. (דב סיני שירותי תפעול), איילון קופות, נס טכנולוגיות, מגן שלם ותפעול גמל. בנק יהב נבחר במקום הראשון בהפרש ניכר מהמתמודדים האחרים.



בעבור שירותי התפעול שהן יקבלו משלמות הקופות המפעליות 0.1% מההון הצבור בהן. לפיכך, התשלום הכולל שלהן בעבור שירותים אלה יהיה 28 מיליון שקל בשנה.



לדברי חושינסקי, כחלק מהליך הבחירה בחן אגף הפנסיה את ההון העצמי של הגופים, את הניסיון בתפעול, את היקף הנכסים המתופעל על ידו, ואף נעשתה בדיקה של יכולות המערכת התפעולית.



משמעות הליך הבחירה היא שאגף הפנסיה ימליץ לקופות שהגופים שנבחרו יספקו את שירותי התפעול בקופה. המדובר בשירותי המידע הניתנים לעמית בקופה, לרבות שירותי מחשוב, אתרי אינטרנט, דו"חות לעמיתי הקופות, טיפול ברישום הלוואות, הפקדות ומשיכות, וכן רישום תשואות.



כחלק מההליך התחייבו הגופים שנבחרו לבצע שינויים ברגולציה על משרד האוצר ללא עלות לקופות. הגופים התחייבו גם להרחיב את אחריותם בתחום התפעולי ולשדרג את מערכות התפעול כדי להגיע לשירות מיטבי. בנוסף, ייתנו הגופים שירותי סריקה ודיווחים לדו"חות לעמיתים ולחברה המנהלת ללא עלות.



הליך בחירה זה הוא המשך להליכי בחירה נוספים שקיים אגף הפנסיה בהסתדרות. האגף קיים הליכי בחירה של גופים לניהול השקעות של קופות גמל מפעליות. לפני כשנה קיים האגף הליך בחירה של שירותי קנייה ומכירה של ניירות ערך (ברוקראז') ושירותי משמורת של ניירות ערך (קסטודיאן). לדברי חושינסקי, הליך הבחירה תורם להגדלת סל השירותים ולאיכותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully