וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחיה של החשב הכללי במשרד האוצר: עורכי דין לא יוכלו לשלם פיקדונות בצ'קים בבתי משפט

מאת נורית רוט

25.8.2010 / 8:52

"ההנחיה פוגעת במעמד עורכי הדין וביעילות השירות לציבור", טוען ראש הלשכה. האוצר: "ההנחיה רועננה נוכח חזרתם של צ'קים רבים"



>> האם עורכי הדין המנהלים הליכים משפטיים בבתי המשפט ייאלצו מהיום לשלם תשלומים כגון פיקדונות וערבונות רק במזומן או באשראי? ממכתב ששלח בשבוע שעבר ראש לשכת עורכי הדין עו"ד יורי גיא-רון לחשב הכללי במשרד האוצר שוקי אורן עולה, כי החשב הוציא באחרונה הנחייה להנהלת בתי המשפט שלא לקבל מעורכי דין צ'קים. זאת משום שהמחאה היא התחייבות לתשלום ואינה תשלום של ממש כל עוד לא נפרעה על ידי הבנק.



לשכת עורכי הדין אינה רואה כל אפשרות להשלים עם המצב", כתב גיא-רון לאורן. "לא יעלה על הדעת שדווקא משרד האוצר ייתן את ידו לנוהל הכולל סירוב לראות בצ'ק של עורך דין אמצעי תשלום בטוח - בוודאי שלא פחות מכרטיס אשראי או הרשאה לחיוב חשבון".



לדברי גיא-רון, מספר המקרים שבהם עורכי דין העזו לשלם בקופה של בית משפט תשלום כלשהו בצ'ק ללא כיסוי הוא זעום ביותר ואינו מצדיק אי אמון כולל בהמחאות של עורכי דין. "הטרחה של המדינה במקרים אלה אינה מצדיקה את הנזק שייגרם מהפגיעה באינטרסים האחרים ובכללם גם מעמדם של עורכי הדין, כבוד המקצוע, יעילות השירות והקלתו על עורכי הדין, ובעיקר על הציבור. כיצד נראית חברה שאינה מאמינה לאנשי החוק והמשפט שבקרבה?" שואל גיא-רון.



גיא-רון הוסיף כי הלשכה תדאג למצות את מלוא חומרת הדין המשמעתי עם עורכי דין שיעזו לשלם בקופת בית המשפט בהמחאה שלא תכובד. מעבר לכך ביקש גיא-רון מהחשכ"ל לשקול את עמדתו בעניין זה בשנית, והוסיף כי פנייתו לאורן נעשתה בידיעת מנהל בתי המשפט השופט משה גל.



מדוברות בתי המשפט נמסר בתגובה: הנהלת בתי המשפט אינה בעלת הסמכות בעניין. הכספים המופקדים בגזברויות בתי המשפט מופקדים בקופת המדינה ואינן כספי מערכת בתי המשפט. משכך, ממלאת הנהלת בתי המשפט בעניין זה את הנחיות הגורם המוסמך.



ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "בעקבות כמה מקרים שבהם נתנו עורכי דין צ'קים ללא כיסוי ובמסגרת ייעול הליך קבלת הפיקדונות בבתי המשפט, הוחלט לרענן (לא מדובר בהוראה חדשה) את ההוראה על פיה עוה"ד לא יוכלו להפקיד המחאות בשם מרשיהם. פניות של גזברויות בתי המשפט ללשכת עורכי הדין, הכוללת רשימה של עשרות עורכי דין שהמחאותיהם ניתנו ללא כיסוי, לא נענו.



"תלונתה של לשכת עוה"ד אינה ברורה, ובייחוד לנוכח חזרתם של צ'קים שנחתמו על ידי עורכי דין, שהרי לא ניתן לאשר אפשרות תשלום זו כאשר מדובר בנושא רגיש כמו פיקדונות בבקשות לשחרור עצירים. יצוין כי לרשותם של עורכי הדין עומדות מגוון אפשרויות נוחות ונגישות לתשלום הפיקדונות: הרשאה לחיוב חשבון, תשלום בכרטיס אשראי ותשלום מזומן באמצעות שובר בבנק הדואר.



"הנהלת בתי המשפט שותפה לרענון ההוראה שנחתמה על ידי סמנכ"לית למזכירויות ותפעול בהנהלת בתי המשפט. חשוב לזכור שבסופו של יום האחריות שכספי הפיקדונות בעבור שחרור עצירים יתקבלו היא של הנהלת בתי המשפט ולכן הוראה זו מסייעת לה בעבודתה. יודגש כי עורכי דין יכולים להמשיך לשלם את אגרות בתי משפט השונות באמצעות המחאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully