וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינפיניון: שבבי הזיכרון חייבים להתייקר ב-2 דולר בכדי להיות רווחיים

סוכנויות הידיעות

22.1.2002 / 11:44

מנכ"ל החברה: למרות סימנים מסויימים לצמיחה בדרישה לשבבי הזיכרון, קשה לדבר על התאוששות אמיתית בשלב זה


מחירי שבבי הזיכרון מסוג DRAM חייבים לעלות ב-1-2 דולרים, על מנת להבטיח את רווחיות יצרניות השבבים בטווח הקרוב, כך מעריך אולריך שומאכר, מנכ"ל אינפיניון.

אינפיניון הגרמנית, שדיווחה על הפסד של 293 מיליון דולר (331 מיליון יורו) ברבעון הרביעי, סובלת כבר תקופה ארוכה מירידת מחירי שבבי הזיכרון- שייצורם במקרים רבים הוא במחיר הפסד.

"בכדי באמת להפוך את העסק לרווחי, מחירי שבבי ה-DRAM חייבים לעלות שוב", אמר בראיון ל"רויטרס". "דולר או שניים יכולים להפוך את שנת הכספים שתיגמר בספטמבר לרווחית", ציין המנכ"ל.

אינפיניון, שקיצצה 5,000 משרות במהלך השנה האחרונה, דיווחה על ירידה של 38% בהכנסות ברבעון האחרון ל-912 מיליון דולר. מכירות שבבי הזיכרון של החברה צנחו ב-43% לעומת הרבעון המקביל ל-252 מיליון דולר.

שומאכר מסר כי למרות סימנים מסויימים לצמיחה בדרישה לשבבי הזיכרון, קשה לדבר על התאוששות אמיתית בשלב זה. "בשלב זה אנו לא יכולים להעריך אם זוהי תחילתה של צמיחה שתימשך, או שזו תגובה רגעית של השוק למחסור צפוי", אמר.

מחירי שבבי ה-DRAM, שצללו אל מתחת למחיר של דולר אחד, התאוששו למחיר של 3.25 דולרים. עם זאת, מחירי השבבים עדיין נמוכים בשיעור ניכר ממחירם בשנת 2000, שעמד על 15 דולר. עלויות הייצור של השבב מוערכות ב-5.70 דולרים לשבב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully