וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים להישאר בודדים בפסגה: בעלי האמפייר סטייט מתנגדים לבניית גורד שחקים סמוך

סוכנויות הידיעות

25.8.2010 / 10:28

בעלי האמפייר סטייט בילדינג מבקשים להוריד 122 מטרים מגובה בניין המתוכנן להיבנות בסמוך אליו



בעליו של האמפייר סטייט בילדינג, הבניין הגבוה בניו יורק, חוששים מכך שגורד שחקים המתוכנן להיבנות בקרבתו יגנוב ממנו את ההצגה. הבעלים מבקשים להוריד 122 מטר מגובהו של בניין המשרדים, אשר על פי התכנון יהיה נמוך רק ב-10 מטרים מגורד השחקים הידוע בעולם.



מועצת העיר ניו יורק צפויה להחליט השבוע בהצבעה האם לאפשר את בנייתו של גורד השחקים החדש, אשר יהיה עשוי מזכוכית ובעל 67 קומות.



אנתוני מלקין, בעליו של בניין האמפייר סטייט, אמר כי הבניין החדש יהרוס את קו הרקיע של העיר, ויחסום לתיירים את הנוף מ"הבניין האהוב ביותר בניו יורק". מלקין הוסיף, כי "אנו רואים זאת כפגיעה בעיר ניו יורק ובאייקונוגרפיה שלה. זהו סופה של תדמית העיר ניו יורק שמיליארדי אנשים מוקירים". על מנת לקבל תמיכה ציבורית, פרסם מלקין מודעה על עמוד שלם ב"ניו יורק טיימס". מלקין גם הגיש ערעור למועצה, וביקש שהבניין לא יהיה גבוה מ-250 מטר, כשני שלישים מגובהו המתוכנן.

התומכים בבניית הבניין טענו בתגובה כי יהיה זה בניין משרדים מעוצב וחדיש, בעוד ניו יורק מנסה לעמוד בקצב השינויים במדינות כמו סין, אשר מתפתחות במהירות. הבניין גם ייצור 7,000 משרות חדשות, לדבריהם.



בנייתו של האמפייר סטייט בילדינג, שגובהו 443 מטר, ואשר בו 102 קומות, הושלמה ב-1931. הבניין היה גורד השחקים הגבוה בניו יורק עד להשלמת בנייתם של מגדלי התאומים ב-1973, אך לאחר קריסתם ב-11 בספטמבר 2001 הוא שב להיות הגבוה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully