וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ים רוג'רס: הכלכלות הגדולות בעולם צריכות להעלות ריבית כדי לרסן את האינפלציה

סוכנויות הידיעות

25.8.2010 / 10:27

"מעולם לא יצאנו מהמיתון; סין לא תצליח לחלץ את הכלכלה העולמית אם ארה"ב ואירופה ימשיכו להאט"



סין והכלכלות הגדולות בעולם צריכות להעלות את שיעורי הריבית על מנת לרסן את האינפלציה, כך אמר המשקיע ג'ים רוג'רס, אשר הזהיר מפני חזרה למשבר.



"כולם צריכים להעלות את הריביות, הן נמוכות מדי בכל העולם", אמר רוג'רס, יו"ר רוג'רס הולדינגס, בראיון לבלומברג. "אם הכלכלה העולמית תתאושש, זה יהיה טוב לביקוש לסחורות. אם הכלכלה העולמית לא תתאושש, המניות יאבדו הרבה מערכן וממשלות ידפיסו יותר כסף".



הבנק המרכזי של סין לא העלה את הריבית מאז נובמבר 2007. בארה"ב, הותיר הבנק הפדרלי החודש את הריבית בשפל של 0%-0.25%, שבו היא נמצאת מאז דצמבר 2008, בעוד שהבנק המרכזי של אירופה שומר על ריבית בשפל של 1%.




באסיה, הבנקים המרכזיים של מלזיה, דרום קוריאה, טייוואן ותאילנד, העלו את הריביות לפחות פעם אחת השנה, בעוד שהודו העלתה את הריבית ארבע פעמים בחמישה חודשים.



בימים האחרונים התגברו מחדש החששות למיתון עולמי חוזר, לאחר שאתמול נודע כי מחירי הבתים הקיימים בארה"ב צנחו ביולי בשיעור שיא של 27%, ובעקבות האטה בקצב הגידול ביצוא מיפן ביולי, זה החודש החמישי.



"מעולם לא יצאנו מהמיתון הראשון", אמר רוג'רס. "אם ארה"ב ואירופה ימשיכו להאט, זה ישפיע על כולם. כלכלת סין היא בהיקף של עשירית מכלכלות ארה"ב ואירופה, וכלכלת הודו מהווה כרבע מכלכלת סין. הן לא יוכלו לחלץ אותנו".



רוג'רס, אשר חזה את תחילת העלייה במחירי הסחורות בעולם ב-1999, אמר כי הוא מהמר על ירידות בשוקי המניות ועל עליות במחירי הסחורות. "הסחורות יעלו בשלב כלשהו בעשור הקרוב מעל לשיא הקודם, גם אם הן יעלו ב-5%-6% מדי שנה", אמר רוג'רס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully