וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזרת דמי ניהול למבוטחים הובילו את מגדל לסגור את הרבעון בהפסד של 132 מיליון שקל

נועם בר

25.8.2010 / 11:04

תחום הפעילות שספג את המכה הקשה הוא ביטוחי החיים שרשם הפסד לפני מס של 128 מיליון שקל



קבוצת הביטוח הפסידה ברבעון השני של 2010 כ-132 מיליון שקל, זאת לעומת רווח של 246 מיליון שקל שהשיגה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי, המנוטרל מרווחי השקעות שלא מומשו, הסתכם ב-5.2 מיליון שקל לעומת 174.4 מיליון שקל ברבעון המקביל - צניחה של 97%. גם בהכנסות נרשמה ירידה משמעותית של 71% והן הסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל. התוצאות החלשות של מגדל מגיעות על רקע ירידות השערים שהיו בשווקי ההון בעולם במהלך מרבית הרבעון השני.



תחום הפעילות שספג את המכה הקשה הוא ביטוחי החיים, שרשם הפסד לפני מס של 128 מיליון שקל בשל השבת מרבית דמי ניהול המשתנים שגבתה מגדל ממבוטחי הפוליסות המשתתפות ברווחים במהלך הרבעון הראשון, זאת בשל הפסדים שנגרמו להם בפוליסות בלש הירידות בשווקים.



בסך הכל סיימה פעילות החיסכון ארוך הטווח של מגדל בהפסד של 250 מיליון שקל הכולל הפסדים מהשקעות שעדיין לא מומשו. ברבעון המקביל השיגה פעילות זו במגדל רווח כולל של 178 מיליון שקל.







מאידך, פעילות הפנסיה של מגדל שפחות תלויה בשוק ההון, רשמה גידול ברווח שהסתכם ב-16.6 מיליון שקל, זאת לעומת 13.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. כמו בחברות אחרות, גם אצל מגדל פעילות הגמל רשמה ירידה של יותר מ-50% ברווח על אף גידול בהכנסות, זאת בשל כניסת הבנקים לתחום הייעוץ הפנסיוני - מציאות שמגדילה את הוצאות הפעילות.



הפסדי השקעות חתכו למגדל את הרווחים גם בפעילויות שלכאורה רחוקות משוק ההון כמו ביטוחי בריאות וביטוח אלמנטרי, זאת בשל השקעות שנעשו בכספי הפרמיות שנגבו בפעילויות הללו. הרווח מביטוחי הבריאות נפל ב-90% והסתכם ב-3.7 מיליון שקל, זאת למרות צמיחה של 9% בפרמיות ברוטו. פעילות הביטוח הכללי שמגדל השקיעה בה לאחרונה כשרכשה 50% מביטוח חקלאי, סיימה את הרבעון השני בהפסד של 30 מיליון שקל. במקביל להפסדי השקעות הראתה הפעילות ירידה של 10% בפרמיות ברוטו שהורווחו.



גם פעילות הפיננסים של הקבוצה הנמצאת תחת בית ההשקעות מגדל שוקי הון, רשמה ירידה של 37% ברווח שהסתכם ב-24.4 מיליון שקל, זאת בשל גידול בהוצאות שיווק והנהלה.



למגדל עודף הון של 640 מיליון שקל, זאת לאחר דיבידנד של 240 מיליון שקל שחילקה הקבוצה בסוף הרבעון הראשון של 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully